16 – 20 березня. Частина 1.

Українська мова

Уроки 4, 5, 6.

Урок 4

Домашнє завдання 4

Вправа 5. Найглибше озеро на земній кулі – Байкал. Він оточений високими горами. З них стікають сотні річок і струмків, і всі впадають у Байкал. Багато води приносять вони в озеро, а вона в ньому стоїть на тому самому рівні. З Байкалу витікає одна річка – швидка Ангара.  

Урок 5

Конкурс «Найрозумніший».    6В, 10Б.

Урок 6

Вправа 2.          ( Ти) ліп[ие]ш, (ви) ліп[ие]те;

                            ( ти ход[ие]ш, (ви) ход[ие]те.

 

Читання

Уроки 6, 7, 8, 9.

Вірш Василя Симоненка «Лебеді материнства» вивчити напам’ять.

Урок 8, завдання 9. Персоніфікація у вірші «Шипшина важко віддає плоди»: шипшина віддає; вона хапає, кричить; пташина просила.

Урок 9, завдання 2. Художні засоби в рядках вірша: Під маленькими яличками/ у смарагдовій траві/ літо виросло суничками -/ то по одній, то по дві. Епітет: у смарагдовій траві. Персоніфікація: літо виросло.

Математика

                       Уроки 5, 6, 7, 8, 9.

                       Урок 5

3.  1) Скільки цукерок було б, якби в Тетянки їх було стільки ж, скільки й в Іллі?

      12 – 2 =10 (шт.).

      2) Скільки цукерок в Іллі?

      10 : 2 = 5 (шт.).

      3) Скільки цукерок у Тетянки?

       5 + 2 = 7 (шт.).

5.  1) 1м 30см – 70см = 60см – другий жук ( найнижче).

     2) 60см * 3 = 180см = 1м 80см – третій жук ( найвище).

6. 1) 5 – 4 = 1 (м/с) – швидкість зближення;

    2) 9 : 1 = 9 (с).

7. Довжина відрізка 12см, отже, периметр прямокутника 12см.

    P = (a + b) * 2, тоді сума двох сторін прямокутника 12  см : 2 = 6см.

    Якщо ширина прямокутника 1см, то його довжина – 5см, а площа – 5см2.

    Якщо ширина  - 2см, то довжина – 4см, а площа – 8см2.

    Якщо ширина 3см, а довжина – 3см, тоді це квадрат.

    Площа другого прямокутника (4*2см) більша.

Людина і світ

Уроки 7, 8, 9.

 Еврика

Урок 1

3. Наливаємо доверху 3-літрове відро й переливаємо з нього всю воду  в 5-літрове. Вийшло, що в 5-літровому відрі 3 літри води. Знову наповнюємо доверху 3-літрове відро й починаємо переливати  нього воду в 5-літрове. Цього разу ми можемо відлити тільки 2 літри, оскільки 3 літри води там уже є. Тоді один літр води залишиться  в 3-літровому відрі. Задача розв’язана. Ми отримали 1 літр води.

4. Спочатку наповнюємо доверху 9-літрове відро водою. Потім переливаємо з нього воду 4-літрове відро. У 9-літровому відрі залишилося 5 літрів.

З 4-літрового відра всю воду виливаємо в діжку.

Знову з великого відра в менше переливаємо 4л води. У 9-літровому відрі залишилося 9 -4 – 4 = 1 літр.

З 4-літрового відра всю воду виливаємо в діжку.

Один літр води, який залишився в 9-літровому відрі, переливаємо в 4-літрове відро.

Знову наповнюємо доверху 9-літрове відро водою. Потім переливаємо з нього в 4-літрове відро воду. Але оскільки в ньому вже є 1 літр води, то долити туди можна тільки 3 літри води. Вийшло, що у великому відрі (9-літровому) було 9 літрів води, відлили 3 літри, залишилося 6. Задача розв’язана. Ми отримали 6 літрів води.

10. Поділити спочатку на дві однакові частини, а потім кожну частину – іще на дві частини.

12. Слід запросити городян начебто відпочити ( музика, ігри, збір врожаю). Гості збирають фрукти для себе та оплачують зібране.

Навчаємося разом

Уроки 3, 4. 

Частина 2

 

Читання. Частина 7. Уроки 10, 11, 12.

Урок 10, завдання 8. Персоніфікація у вірші «Красива осінь вишиває клени…»: осінь вишиває; листя просить.

Урок 10, завдання 13. Персоніфікація у віршах «Травиченька», «Вербові сережки»: надихалась земля; сонце сипле; верба одягла, хилитала, питала.

Урок 11, завдання 10. Основна думка вірша «Де найкраще місце на землі»: А Де рідний край, там і під ялиною рай Вірш Дмитра Павличка «Де найкраще місце на землі» перегукується з віршем Василя Симоненка «Лебеді материнства».

Урок 11, завдання 11. Персоніфікація: дядько дощ стоїть; він сміється, одягнувся; тремтить пшениця; трава втіка. Порівняння: літаю, наче птах; сміється, мов залізом дудонить; одягнувся, мов на свято.

Дудонить ( від  дудніти ) – видавати якісь звуки.

Урок 12, завдання 3.  Прислів’я, яке передає основну думку твору Василя Сухомлинського «Деркач і Кріт»: В За морем тепліше, та вдома миліше.

 

Українська мова. Частина 7. Уроки 6, 7, 8. Частина 8. Уроки 1, 2.

Уроки 1 -2. Доповнення ( один абзац, 2 – 4 речення написати про те, що подобається навесні особисто дитині: чи це тепло, чи квіти ( які саме), чи аромат весняних бруньок. Головне, щоб вдалося передати весняний настрій.

Продовження може бути й розповіддю, й описом. Можна поєднувати ріні типи текстів, щоб краще передати свої почуття та враження. Це характерне для есе. Звернути увагу, що продовження стане третім абзацом,

а кінцівка («Таку радість дарує лише весна») – четвертим.

 Еврика. Частина 7. Урок 2.

1. Відповідь: 8 походів.

  • 1 похід – піввідра,
  • 2 походи – 1 відро,
  • 4 походи – 2 відра,
  • 6 походів – 3 відра,
  • 8 походів – 4 відра.  

Крок/ Місткість, л

1-й

2-й

​3-й

4-й

2

- 2 -

2

в

5

3

3

1

 

 

Крок/ Місткість,л

 

1-й 2-й 3-й 4-й 5-й 6-й 8-й 9-й
5 - 5 - 4 4 5 - 5
9 9 4 4 - 9 8 8 3

 

Крок/Місткість,л

1-й 2-й 3-й 4-й 5-й 6-й 7-й 8-й 9-й 10-й
7 7 2 2 - 7 4 4 - 7 6
5 - 5 - 2 2 5 - 4 4 5

6. Ставимо стрілки від старшого до молодшого.

Д-- К--- О----- М

Відповідь: Дмитро старший.

Ставимо стрілки від вищого до нижчого.

С-------О-------А

Відповідь: Сашко – 7 поверх; Олег – 5 поверх; Андрій – 4 поверх.

8. Дзвіночок полити валеріаною й повісити його коту на шию, наче орден.

 

Математика. Частина 7. Урок 10.  Частина 8. Уроки 1, 2, 3.

Урок 10.

2 1) Скільки років разом було б двом братам, якби вони були однолітками? 28 – 4 = 24 (р.).

2) Скільки років Іванкові? 24:2=12(р.).

3) Скільки років Петрику?12+4=16(р.).

3 а) Скільки років синам разом? 8+6=14(р.)

б) На скільки вік батька більший від сумарного віку синів? 32-14=18(р.)

в) На скільки збільшиться вік батька за рік? На 1р.

г) На скільки збільшиться за рік сумарний вік синів? На 2 роки.

2-1=1 – «швидкість зближення» віку батька та сумарного віку синів;

18:1=18(р.)

5. Перший день: піднімається до 4дм, спускається до 2дм.

Другий день: піднімається до 6дм, спускається до 4дм.

Третій день: піднімається до 8дм, спускається до 6дм.

Четвертий день: піднімається до 1м.

6. 1)18-15=3(год)- перебував у дорозі перший електропоїзд;

2)800*3=240(км) – шлях, який подолав перший електропоїзд;

3) 18-16=2(год) – перебував у дорозі другий електропоїзд;

4)75*2=150(км) – шлях, який подолав другий електропоїзд;

5)240-150=90(км) – відстань між електропоїздами.

7.    ВС:  18:3=6(см);

 ВК:  6-4=2(см).

Людина і світ. Частина 7. Уроки 8, 9, 10.

Навчаємося разом. Частина 7. Уроки 5, 6.

Нейрон. Фермент.

Доброго дня, шановні батьки, дорогі діти!

Звичайно, вимушені канікули – це для когось радість перепочинку, а для когось – час зайнятися улюбленою справою. Але всі ми пам’ятаємо, що готуємося стати успішними людьми. Тому важливо організувати цей період так, щоб зберегти своє здоров’я та попрацювати за програмою. Завдання з предметів розміщені на сайті проєкту «Інтелект України».

  1. 1.У період карантину опрацьовуються завдання відповідно до матеріалів зошитів з друкованою основою (за розкладом уроків).
  2. 2. Учитель розміщує завдання на сайті школи, пересилає через  (Viber, Skype, WhatsApp тощо).
  3. 3. Учитель організовує обов'язковий зворотний зв'язок з батьками в зручний спосіб (соціальні мережі, месенджери, електронна пошта).
  4. 4. Учитель надає консультації, рекомендації, відповідає на запитання.
  5. 5. Контроль та перевірку виконаних завдань здійснює вчитель після карантину.

Матеріали до уроків для учнів і батьків  виставлені в розділі сайту "Батькам" за посиланням https://batky.intellect-ukraine.org (стосовно доступу до цього розділу звертайтеся до класного керівника). Бажаємо здоров'я, творчості, наснаги й задоволення від того, що ви є найкращими учнями, з вами працюють найкреативніші вчителі, вас виховують наймудріші батьки.

З повагою команда науково-педагогічного проекту «Інтелект України»

Частина 3

Читання. Уроки 1, 2.

Урок 1 (ч. 8). Вивчити напам’ять вірш «Серед краси».

Еврика. Уроки 3, 4 (ч. 7).

Урок  3.

  1. У відрі 12 чашок води, а в самоварі 36.

3.

а)

 Крок

Місткість, л 

1

2

3

4

5

6

7

-

3

3

6

6

7

3

3

-

3

-

3

2

 

б)

Крок

Місткість, л 

1

2

3

4

5

6

7

7

-

7

-

4

7

-

7

11

11

4

4

11

8

8

1

5.

Крок

Місткість, л 

1

2

3

4

5

12

12

9

9

6

6

8

-

-

3

3

6

3

-

3

-

3

-

             

7. Д   Правило суми.

Відповідь: 6 способів.

9.

«Уночі» актори тримають смолоскипи;  «удень» одягають світлий одяг, а «вночі» - темний; кажуть: «Уже ніч настала».

Урок 4.

1Г; 2В; 3А; 4Г; 5Д; 6Г;7А; 8В; 9Б;10В.

Людина і світ. Уроки 11 (ч.7), 1, 2 (ч.8).

Урок 11. 1А. Перегони: жянпіджі – підніжжя.

Урок 1. 1. А1; Б2; В1,2; Г1; Д1,2.

6.В; альпійські луки; близько 3500м

7. 1Г; 2А; 3Б; 4В.

8. А

Перегони: аїмгіла – Гімалаї

 Д. з. По горизонталі: 2. Рівнина. 4. Рельєф. 5. Анди.

         По вертикалі: 1. Гімалаї. 3. Альпи.

Урок 2.

  1. 1Б; 2А; 3В;4Г.
  2. А
  3. Б

      8. 1а, в, г, д, е, к, л, п.

2б, в, г, ж, з, и, м, н.

Зоряні перегони: поналоин – полонина.

Навчаємося разом. Уроки 6, 7 (ч. 7)

9. Фермент. 7 Енергія.

Частина 4 (06.04 – 10.04)

Читання. 

Урок 4. Завдання 9. Укажи речення, яке відповідає змісту прочитаного уривка.

Відповідь: В Знайомство Дороті з жувачками та Чарівницею Півночі.

Українська мова.

Урок 6. Завдання 3. Прислівники: дуже, легко, назавжди; відповідно, спокійно.

Урок 6. Завдання 6. За допомогою і префікса, і суфікса утворюються прислівники: щовесни, щодня, щоднини, щодуху, щомиті, щотижня, щонеділі.

Префікси: що-. Суфікси: -и, -я, -и, -у, -і, -я, -і.

Існують ще прислівники щодень, щоденно, щомить, але вони не відповідають умові вправи:

щодень – утворений за допомогою тільки префікса;

щоденно – тільки суфікса –о ( від прикметника «щоденний»);

щомить – утворений за допомогою тільки префікса.

Еврика. 

Урок 1.

5.  Позначимо пароплави, які йдуть справа, номерами 1 та 2, зліва – 3, 4 та 5. Пароплав 2 здає назад, номер 1 іде в затоку. Пароплави 3, 4 та  проходять повз 1 пароплав. Перший пароплав виходить із затоки й продовжує  свій шлях. Пароплави 3, 4 і 5 повертаються. Тепер пароплав 2 заходить в затоку і повторює всі вищеописані дії. У результаті всі пароплави продовжують свій шлях.

7. Позначимо пароплави, які йдуть справа, номерами 1, 2 та 3, зліва – 4, 5 та 6. Пароплави 1 і 2 здають назад, номер 1 іде в затоку. Пароплави 4, 5 та 6 проходять повз 1 пароплав. 1 пароплав виходить із затоки й продовжує свій шлях. Пароплави 4, 5 та 6 повертаються. Тепер пароплав 2 заходить у затоку і повторює всі вищеописані дії. У такий же спосіб діє й номер 3. У результаті всі пароплави продовжують свій шлях.

9. Метод припущень.

Перевіряємо висловлювання 1: Сергійко – перший (іст.), Роман – другий (хибн.). Тоді  Роман  посів 3 або 4 місце.

Перевіряємо висловлювання 2, порівнюючи його з висловлюванням 1:

Сергійко другий ( хибн.), Віктор – третій (іст.).

Перевіряємо висловлювання 3, , порівнюючи його з 1 і 2:

Юрко – другий (іст.), Віктор – четвертий ( хибн.).

Відповідь: Сергійко – 1, Юрко – 2, Віктор – 3, Роман – 4.

11. Завантажити на корабель глечики з водою. Це дасть деяку осадку корабля й тим самим надасть стійкості, а після прибуття воду вилити.

Людина і світ. Урок 2.

  1. 1Б;  2А; 3В; 4Г.
  2.  А.
  3.  Б.

8.  1 – А, В, Г, Д, Е, К, Л, П.

      2 – Б, В, Г, Ж, З, И, М, Н.

Зоряні перегони: поналоин – полонина.

Урок 3.

2.  1А; 2В; 3Б.

8.  1Б; 2В;  3А.

Зоряні перегони: ечреап – печера.

Навчаємося разом. Урок 1.

9. Батарея.

Частина 5.   21. 04 – 24.04

Еврика. Урок 2.

1. Автобус їде вліво. Це можна визначити за дверима. Двері в автобуса тільки з одного боку, там, де пасажирів висаджують на тротуар. Оскільки ми дверей не бачимо, то автобус їде вліво.

2. Крок 1. Робочий поїзд їде по головній колії та проходить увесь за початок тупика. Потім він зупиняється й заднім ходом заходить у глухий кут, де відчіплює два вагони, а сам проходить уперед.

Крок 2. Пасажирський поїзд проходить уперед за початок тупика, до останнього вагона причіпляє два вагони робочого поїзда й, рухаючись уперед, виводить їх із глухого кута. Потім пасажирський поїзд заднім ходом відходить за початок тупика.

Крок 3. Робочий поїзд ( тепловоз і вагон ) заднім ходом повністю заходить у глухий кут.

Крок 4. Пасажирський поїзд відчіплює два робочих вагони і їде по вільному шляху в потрібному напрямку.

Крок 5. Робочий поїзд ( тепловоз і вагон ) виходять із глухого кута, заднім ходом підходить до своїх вагонів, чіпляє їх і займає своє початкове положення. (Див. малюнок.)

3. Розв’язуємо за допомогою схематичного малюнка. (Див. малюнок).

Вихідне положення. ( Мал. 1 )

Поїзд їде вліво, дає задній хід, заганяє в тупик вагон А й відчіплює його. Потім повертається на головну колію, здає назад ( їде вправо ) і відчіплює вагон Б праворуч від запасних шляхів. (Мал. 2) 

Паровоз їде вліво, вивозить вагон А з тупика, їде направо, чіпляє вагон Б до вагона А, їде вліво й заводить вагон Б у тупик по лівій вітці запасного шляху. (Мал. 3)

Поїзд їде вправо по головному шляху, потім по правій вітці запасного шляху підходить до тупика й вивозить з нього вагон Б.

5.  Е  Правило добутку.

3*2=6 варіантів

8. На вулиці для пішоходів поставити світлофор.

Українська мова. Урок  6.

Урок 6. Завдання 3. Прислівники:дуже, легко, назавжди; відповідно,спокійно.

Урок 6. Завдання 6. Задопомогою і префікса, і суфікса утворюються прислівники: щовесни, щодня,щоднини, щодуху, щомиті, щотижня, щонеділі.

Префікси:що-. Суфікси: -и, -я, -и, -у, -і, -я, -і.

Існуютьще прислівники щодень, щоденно, щомить,але вони не відповідають умові вправи:

щодень –утворений за допомогою тільки префікса;

щоденно –тільки суфікса –о ( від прикметника «щоденний»);

щомить –утворений за допомогою тільки префікса.

Читання.

Урок 7. Завдання 9. Укажи прислів’я, яке найточніше передає характер Дороті.

Відповідь. Б  Щире серце й доброта  людину прикрашають.

Урок 8. Завдання 9. Поміркуй, що означає вислів  марнувати час.

Відповідь. Марнувати час  - марно, безцільно витрачати час.

Математика. Уроки 7, 8, 9.

Людина і світ.

Урок 4.

2. 1А; 2В; 3Б.

8.  1Б; 2В; 3А.

Зоряні перегони: инозиван – низовина.

Урок 5.

1. По горизонталі. 2. Рельєф. 4. Масштаб. 5. Схил. 6. План.

По вертикалі. 1. Глобус. 3. Карта.

5. А – Українські Карпати (середньовисотні );

Б – Причорноморська низовина (буламорським дном );

В – Причорноморська низовина (пласка; до 200м ).

Зоряні перегони: феєльр – рельєф.

Навчаємося разом.

Урок 2.

4. Подив є  нейтральною емоцією  ( і не позитивна,  і не негативна ).

9. Турбіна.

Урок 3

8.  Кількість.

Самостійне опрацювання. Поради батькам 

Шановні батьки!

Для підтримання позитивного емоційного стану дитини та змістовного наповнення дозвілля під час карантину особливо потрібно дотримуватися режиму дня, контролювати час, відведений для занять.

Просимо вас звернути увагу на необхідність щоденних занять згідно розкладу уроків. У такий спосіб діти будуть більш організовані, врівноважені та впевнені у собі.

Підтримуйте своїх дітей під час перебування їх вдома.

Будьте у тісному зв’язку зі своїм учителем, прислухайтеся до його рекомендацій.

Матеріали зошитів на друкованій основі (частина 8) та відеоматеріали до них розміщені можна завантажити з сайту науково-педагогічного проєкту «Інтелект України».

Під час роботи над завданнями зошитів передбачено перегляд або прослуховування відео- та аудіоматеріалів, що допоможе засвоїти матеріал якнайкраще.

Опрацьовуючи завдання кожного уроку, зверніть увагу на необхідність вивчення напам’ять правил, алгоритмів, які є підґрунтям міцних знань.

Теоретичний матеріал, як правило, можна знайти також наприкінці зошитів (карти знань, інтелект-карти, правила).

Поради щодо опрацювання зошита з математики

У цій частині приділяється увага вивченню звичайного дробу, порівнянню дробів з однаковими знаменниками, знаходженню частини від числа та числа за величиною його частини.

Доречним буде показати дітям утворення дробу практично (поділ цілого предмета на рівні частини).

У цьому зошиті відбувається вивчення задач на знаходження суми двох добутків, на кратне порівняння двох добутків, на знаходження частини від числа та числа за величиною його частини та за допомогою рівнянь.

Продовжується формування обчислювальних навичок, а саме, відпрацьовується множення двоцифрового числа на двоцифрове та ділення двоцифрового числа на двоцифрове.

Формуються вміння множити прості та складені іменовані числа на натуральні та перетворювати складене іменоване число на просте та навпаки.

Вивчаються об’ємні фігури, з якими доречно працювати, використовуючи об’єкти навколишнього середовища.

Поради щодо опрацювання зошита з еврики

Логічні задачі слід розв’язувати практично, використовуючи матеріали вкладки зошита.

Вам також допоможуть додатки, у яких подано зразки розв’язання логічних задач.

Поради щодо опрацювання зошита з української мови

У частині 8 продовжується вивчення дієслів. Особливу увагу слід приділити написанню дієслівних закінчень, а також вимові та написанню дієслів на –ться, -шся.

Вивчаються також прислівник та службові частини мови.

Особливу увагу приділяється будові прислівників та творенню ступенів порівняння.

Поради щодо опрацювання зошита з читання

Під час виконання завдань з читання просимо звернути увагу на завдання щодо формування навички читання (чистомовки, вправи «Повітряні кульки», «Сорока та черепаха»).

Обов’язково слід надавати відповіді на всі запитання, розміщені після тексту.

Поради щодо опрацювання зошита з предмета «Навчаємося разом»

У частині 8 подаються наукові тексти, які є продовженням та доповненням курсу «Людина і світ».

Виконуючи вправу «Учитель», потрібно переказувати тексти й ставити запитання до них.

Поради щодо опрацювання зошита з предмета «Людина і світ»

Увесь теоретичний матеріал поданий у довідках бортового комп’ютера Адаптера. Ці тексти слід ретельно відпрацьовувати, знаходячи та підкреслюючи головне, переказувати їх.

Матеріал вправи «Зоряні перегони» допомагає пригадати та закріпити вивчене на попередніх уроках, впевнено працювати з географічними картами.

Шановні дорослі! Діти будуть вдячні вам за вашу підтримку й допомогу!

Авторський колектив НПП "Інтелект України"

Частина 6

Українська мова.

Урок 7. Завдання 5.

За допомогою і префікса, і суфікса утворюються прислівники: щодоби, щопонеділка, щосереди, щоп’ятниці, щокроку. Префікси:  що-, суфікси –и, -а, -и, -і, -у.

Існують ще прислівники щодобово, щокрок, але вони не відповідають умовам цієї вправи:

щодобово – від прикметника «щодобовий» - тільки за допомогою суфікса –о;

щокрок – утворений за допомогою тільки префікса що-.

Урок 8. Завдання 3.

Прислівники: завжди, навесні, згодом, восени, узимку ( навіть – підсилювальна частка ).

Урок 8. Завдання 5.

Удень – префікс у-; уранці – префікс у-, суфікс – і; узимку – префікс у-, суфікс –ку; улітку – префікс у-, суфікс –ку; уночі – префікс у-, суфікс –і.

Урок 9. Завдання 1.

«Трохи», «зовсім» з прислівником «радісно» не поєднуються.

Урок 9. Завдання 3.

Прислівники: повсюди, найбільше, добре, взимку ( стільки – тут займенник, який разом зі сполучником як є засобом зв’язку частин складного речення).

Урок 9. Завдання 5.

Щоосені (префікс що-, суфікс і-), восени ( префікс в-, суфікс и-), щоранку (префікс що-, суфікс –у), вранці, зранку, щоліта, влітку, щовесни, навесні, щотижня, щонеділі.

Інші прислівники не відповідають умові вправи: осінню, ранком, літом, весною (тільки суфікси).

Еврика. Урок 3.

1. На рис. числа перевернуті. Потрібно читати так: 91; 90; 89; 88; 87; 86. Номер паркувального місця  - 87.

3. Дано:

1 – білий автомобіль;

2 – червоний автомобіль;

3 – червоний автомобіль;

А – початкова пристань;

В – кінцева зупинка;

З – затока.

Розв'язання:

  1. Вантажимо на пором перший автомобіль. Він білого кольору, а нам потрібно червоного.
  2. Відвозимо білий автомобіль у затоку.
  3. Перевантажуємо його на запасний пором.
  4. Повертаємося на пристань А.
  5. Вантажимо на пором другий. Він – червоний.
  6. Перевозимо його на пристань В.
  7. Повертаємося в затоку.
  8. Перевозимо білий автомобіль на пристань В.
  9. Повертаємося на пристань А.
  10.  Вантажимо на пором третій автомобіль. Він – червоний.
  11.  Перевозимо його на пристань В.

4. Дано:

1 – червоний автомобіль;

2 – червоний автомобіль;

3 – білий автомобіль;

4 – червоний автомобіль;

5 – білий автомобіль;

А – початкова пристань;

В – кінцева пристань;

З – затока.

Розв'язання:

1 – 11 пункти розв’язання, як у задачі 4.

12.Відвозимо білий автомобіль у затоку.

13.Перевантажуємо його на запасний пором.

14.Повертаємося на пристань А.

15.Вантажимо на пором четвертий. Він – червоний.

16.Перевозимо його на пристань В.

17.Повертаємося в затоку.

18.Перевозимо білий автомобіль на пристань В.

19.Повертаємося на пристань А.

5. Потрібно чотири рази повторити таку групу дій:

1)закотити до ніші найближчу до неї чорну кульку;

2) перекотити всі кульки в ліву частину жолоба;

3) викотити чорну кульку з ніші;

4) перекотити всі кульки в праву частину ніші;

5) викотити чорну кульку із жолоба.

6. Д Правило суми.

6 + 5 + 2 =13 способів

9. Поставити чутливу сигналізацію.

Математика. Урок 10.

2. Г Метод організованого перебору.

1. Яким може бути перше число?

Сума двох чисел – 396, тобто кругле число 390 або менше.

2. Яким може бути друге число?

Закреслюємо нуль ( останню цифру), тобто друге число двоцифрове.

3. Уточнюємо.

Перше число 380, тоді друге – 38, але 380+38 не дорівнює 396.

4. Уточнюємо…

n) Перше число 360, друге – 36.

360+36=396

3. Табличний метод.

Урок 9. Завдання.

День/ 

Відра, шт.

1

2

3

4

5

6

Уранці

10

12

14

16

18

20

Увечері

2

4

6

8

10

 

 

  1. Скільки відер води буде в діжці вранці першого дня? (10в.)
  2. Скільки відер води буде в діжці ввечері першого дня? (10-8=2в.)
  3. …………вранці другого дня? (2+10=12в.)
  4. …………ввечері другого дня? (12-8=4в.) і т. д.

Уранці шостого дня в діжці буде 20 відер води.

4. -

5.Метод рівняння.

  1. Половина – це дріб ½.
  2. Знаменник указує, на скільки частин ділять ціле.
  3. Половина від половини – послідовне ділення цілого на 2 двічі.
  4. Позначимо через x число, яке задумав чаклун.

(х:2):2=50

x :2 = 100

x = 200

6.Метод схематичного малюнка.

  1. Усього грибів у білочки: 2+2+2 = 6(шт.).
  2. Для трьох рядів із трьох грибів потрібно 9 грибів.
  3. Отже, деякі гриби лежать більше, ніж в одному ряду. Це можливо, якщо ряди грибів (лінії) не перетинаються.
  4. Схематичний малюнок.

Перевірка: 2Б+ 2Л +2С = 6 ( грибів).

7.Метод схематичного малюнка.

  1. Щоб скласти квадрат, потрібні 4 палички.
  2.  Залишилося: 5-4=1(п.)
  3. Якщо є одна паличка, не можна скласти окремо від квадрата 2 трикутники.
  4. Отже, квадрат і трикутники повинні мати спільні сторони.
  5. Схематичний малюнок.

 Перевірка: ABD і BCD – трикутники, ABCD – квадрат.

Людина і світ.

Урок 6.

7.В

8. А - земна кора

Б – верхня мантія;

В – нижня мантія;

Г – зовнішнє ядро;

Д – внутрішнє ядро.

8. По горизонталі.

1.Земля. 4. Кора

По вертикалі.

2.Ядро. 3. Мантія.

Зоряні перегони: лаконобо – оболонка

Урок 7

7. 1 – Г; 2 – А; 3 – Б; 4 – Д.

Зоряні перегони: рамінел -  мінерал.

Урок 8

1. А

2. 1Д; 2А; 3Б; 4В.

7. 1А; 2Г; 3В; 4Б; 5Е; 6Д.

8. 1Г; 2В; 3А; 4Д.

9. А – крейда; Б – вугілля; В – сірка.

Зоряні перегони: дировоще – родовище.

Навчаємося разом.

Урок 3.

8. Кількість.

Урок 4.

9 Лопать

10 Ки.

Частина 7

Читання.

Урок 13. Завдання 2. Розгадай ребус. Відповідь: дітодруг.

Зошит для домашніх завдань.

Урок 12. Завдання 5. Напиши значення фразеологізму спадати на думку.

Відповідь. Спадати на думкупочинати думати про кого-,  що-небудь.

Українська мова. 

Урок 10. Завдання 2.

Урок 11 – відеоурок.

Урок 12 – відеоурок.

Еврика. 

Урок 1. Частина 9.

2. Число 842.

3. 1.1)60:3=20(мін) – золото;

       2)60:10=6(мін) – олово;

       3)60-20-6=34(мін) – залізо.

4. а) Ліворуч: перед тобою грань куба з двома білими й двома чорними трикутниками;

б) до себе: перед тобою грань куба із чорним і білим трикутниками.

5.

 

6.  Д    Правило суми: 6 + 5 + 4 = 15

7. 1. Ворона, зоопарк, оркестр, яблуко, луг, олівець, слива, команда, диван, персик, школа, сузір’я, парламент.

8.  Тетерук каже: «Добре, що є такий наказ, бо бачу собак, які біжать сюди. Учора ти мала б швидко тікати.»

Математика. 

Урок 12. Відеоурок.

Людина і світ. 

Уроки 9, 10, 11 – відеоуроки.

Урок 12.

2. 1Г; 2А; 3Б; 4В.

7. 1Г; 2Д; 3Б; 4В;

8. 1Д; 2А; 3Б; 4Г.

 

Зворотній зв'язок: [email protected]

 

Завдання з Англійської мови

Розділ 7 (Unit 7) A trip in a balloon.

  • Вивчити усно і письмово нові слова на ст. 76.
  • Навчитись читати діалог на ст. 77 пізніше після читання навчитись відтворювати діалог на пам'ять на ст.77
  • Написати в зошиті впр. 1ст. 78  розповідні речення (there is/there are), як на зразку.
  • Написати в зошиті впр. 2 ст. 78 запитальні речення (Is there/Are there) і відповіді до них, як на зразку.
  • Навчитись читати діалог ст. 79
  • Вивчити усно і письмово слова ст. 80
  • Вивчити усно і письмово місяці ст. 80
  • Навчитись читати «The months of the year” ст. 80 вивчити перших три стовпчики. Після карантину другу половину вивчити. (По бажанню можна вивчити весь текст).
  • Виконати впр 1 ст. 81 вправа до тексту «The months of the year”
  • Написати письмово впр. 1 ст. 83 по малюнках описати два місяці.
  • А також виконати письмово всі вправи з workbook Розділ 7.
  • Check up 7 не виконувати.

Розділ 8

Вивчити слова усно та письмово на ст. 84

Навчитись читати та перекладати діалог на ст. 85

Пояснення граматики до ст. 86

Yesterday-вчора

Was/were

Was-був (використовується в минулому часі в однині)

Was-використовується до таких займенників he/she/it/I

Наприклад:

I was happy. She was sad.

Were-були (використовується в минулому часі в множині)

Were- використовується до таких займенників you/we/they

Наприклад:

They were happy. They were sad.

Написати письмово впр 1, 2 ст. 86 по даній граматиці.

Пояснення годин до ст. 87

What’s the time?- Котра година?

Half past- половина

Якщо рівна година ми кажемо It’s two o’clock.-Друга година.

Якщо половина ми кажемо half past-половина після.

Тобто, якщо ми хочемо сказати – половина третьої-, то ми кажемо -It's half past two. – Половина після другої це і є половина третьої.

Наприклад:

It’s half past three- Половина четвертої (половина після третьої)

It's half past five-Половина шостої

Написати письмово впр 1 ст. 87

Вивчити усно та письмово слова ст. 88

Навчитись читати та перекладати текст «A very funny monster!» ст. 88

Виконати письмово впр 1, 2 ст. 89

Написати впр 1 ст. 91 (описати малюнки)

Виконати письмово всі вправи з Workbook розділ 8

Check-up 7, 8  виконувати

 

 

Зворотній зв'язок: 
[email protected] (Солтисяк Олена Любомирівна)

[email protected] (Федоронько Інна Богданівна)
[email protected] (Козоріз Ірина Павлівна)

 

 

Завдання з Інформатики

Завдання
Зворотній зв’язок
Вчитель
12.03 – 03.04.2020
1. Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники. Презентація 23
2. Текстові редактори. Переміщення в текстовому документі. Виділення частин тексту.  Змінювання  та вдосконалення текстів. Презентація 24
3. Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, видалити. Уведення символів за допомогою клавіатури. Презентація 25
4. Доповнення текстів зображеннями.
Презентація 26
 
06.04 – 24.04.2020
5. Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць. Презентація 27
 
20.04 – 24.04.2020
6. Порівняння текстів з оманливою та правдивою інформацією. Пошук хибних висловлювань у текстах. Презентація 28
Зробити фото виконаних завдань і надіслати  вчителю на електронну адресу
Шмир Ольга Зіновіївна
 
Завдання з мистецтва

Файл "Гумор у мистецтві" можна переглянути тут.

 

Файл "Веснянки" можна переглянути тут.

Зворотній зв'язок:
Чех Зоряна Любомирівна: [email protected] 

 

Завдання з фізичної культури

  1. Ходьба на місці, високо піднімаючи коліна 40  - 60 сек.
  2. В.П.  – стійка, ноги нарізно, руки на поясі : кругові оберти  головою в ліву та праву сторони 4 – 8 разів.
  3. В.П. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі: повороти голови ліворуч, праворуч.
  4. В.П. – стійка, ноги нарізно, руки   на поясі: згинання і розгинання рук в положення вперед, в сторони, вгору 4 – 8 разів.
  5. В.П. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі: кругові оберти в плечах ( руки прямі), в ліктях, кистями  4 – 8 р.
  6. В.П. -  стійка, ноги нарізно, руки на поясі:  нахили тулуба вправо, вліво в поєднані з рухами  рук.
  7. В.П. -  стійка, ноги нарізно, руки на поясі:  повороти тулуба направо, наліво в поєднані з рухами  рук.
  8. В.П. - стійка, ноги нарізно, руки на поясі : півнахил.   Кругові  оберти тулубом 5 – 6 разів вправо   та вліво.
  9. В.П. – О.С. – руки за голову, пальці рук  зчеплені в «замок» 1 – руки нагору ( дивитись на кисті ), піднятись на носки, прогнутись вдих;  2 – В.П. видих. Повороти  6 – 8 разів.
  10. В.П. – О.С.  – 1 – праву руку вперед; 2 – ліву руку вперед; 3 – праву руку перед грудьми;   4 – ліву руку перед груддю; 5 – руки перед груддю, кисті вверх; 6 – руки вверх; 7 – руки в сторони; 8 – руки вниз. Повторити 3 – 4 рази.
  11. В.П. – О.С. -   руки на пояс. 1-4 –праву ногу вперед на носок, у сторону, назад, приставити; повторити 5 – 8 разів, те ж лівою ногою.
  12. В.П. – О.С. – 1 - 2  присісти, руки вперед 3 – 4 – В.П. повторити  6 – 8 разів.
  13. В.П. – О.С. – стояти на лівій нозі, кругові оберти в коліні в ліву та праву         сторони;  оберти ступнею вліву  та праву  сторони  1 – 8 разів,  те ж  саме стоячи  на правій нозі. 1 – 8 разів.
  14. В.П.  – О.С.  – руки  на пояс. Стрибки  на місці ( ноги  нарізно).
  15. В.П. – О.С. – руки  на поясі. Стрибки  на лівій  , на правій ногах 1 хвилина.
  16. В.П. – О.С. –руки на поясі 1 – 2 – 3 стрибки на місці ( на обох ногах )  4 –стрибок з поворотом  на  90 градусів . Повторити 4 – 6 разів. Після стрибків ходьба  на місці з глибоким  диханням.

Ранкова гігієнічна гімнастика

Ранкова гімнастика, або так звана "зарядка”, є дієвим засобом фізичного виховання школярів. Наукові дослідження багатьох авторів свідчать про те, що систематичне виконання спеціального комплексу фізичних вправ після сну позитивно впливає на стан здоров’я і фізичний розвиток дітей. Під впливом "зарядки” покращується кровообіг, зміцнюється нервова, дихальна, серцево-судинна системи, покращується діяльність органів травлення, стимулюється діяльність кори головного мозку, зміцнюється опорно-руховий апарат, розвиваються фізичні якості і сила волі, наполегливість, терпіння, підвищується працездатність.
Виконання вправ на відкритому повітрі, водні процедури після "зарядки” сприяють загартуванню організму. Заняття ранковою гімнастикою виховують дисциплінованість, організованість, привчають дотримуватись режиму дня, сприяють виробленню й інших корисних звичок.
Ефективність впливу гімнастики на учнів залежить від того, наскільки вони правильно виконують вправи, дотримуються послідовності у іх виконанні і кількості повторень кожної окремої вправи.
Завдання ранкової гімнастики:
- сприяти швидкому переходу від сну до пробудження;
- підвищити розумову працездатність, створити готовність до наступної праці;
- стимулювати розвиток м’язів, що забезпечують правильну поставу, розвивають органи дихання, кровообігу, поліпшують обмін речовин;
- сприяти загартуванню організму учнів.
До складу комплексу вправ ранкової гімнастики входять загальнорозвиваючі вправи без предметів і з предметами (легкі гантелі, скакалка, гімнастична палиця, прапорці, великий м’яч, обруч, еспандер і т. ін.). Усі вправи комплексу повинні бути простими, легкими для засвоєння і виконання, різноманітними і цікавими, виконуватись з великою амплітудою.
Добір вправ здійснюється з урахуванням можливості впливу на різні групи м’язів і внутрішні органи. Не рекомендується виконувати вправи на силу, з великими обтяженнями, статичного характеру, на витривалість.
Комплекс ранкової гімнастики будується за такою схемою:
1. Ходьба або легкий біг без напруження (вони сприяють пожвавленню діяльності організму і загальному розігріванню).
2. Вправи типу потягування (сприяє виправленню хребта, покращенню кровообігу в м’язах рук і плечового поясу, розправленню грудної клітки. Вправа виконується стоячи або лежачи в повільному темпі. На потягування робиться вдих, з поверненням у вихідне положення — видих).
3. Вправи для м’язів ніг (сприяють зміцненню м’язів ніг, покращує кровообіг. Це можуть бути різні присідання або випади у поєднанні з рухами рук або тулуба. Дихати потрібно у такт з рухами).
4. Вправи для м’язів живота і спини (найчастіше використовуються різні нахили вперед і назад. Вправи такого типу зміцнюють м’язи черевного пресу і спини, збільшують рухомість хребта).
5. Вправи для рук і плечового пояса (як правило це, згинання і розгинання рук в упорі лежачи або з упором на крісло, стіл. Після виконання вправи такого характеру рекомендується зробити потрушування руками, щоб зняти з них напруження).
6. Вправи для бокових м’язів тулуба (застосовуються нахили вбік, нахили з поворотами навколо осі тулуба і з рухами рук).
7. Стрибки або біг (вони сприяють покращенню обміну речовин в організмі, тренують серце й легені, зміцнюють м’язи й суглоби ніг. Стрибки варто поєднувати з просуванням вперед на двох ногах або почергово спочатку на одній, потім на другій нозі. Можна включати також стрибки через скакалку, біг з високим підніманням стегна).
8. Вправи для заспокоєння дихання і кровообігу (ходьба, вправи на дихання, розслаблення і т. ін.).
Для першокласників, особливо при вивченні першого комплексу вправ, важливо знайти такі вправи, які б відповідали рівню їх фізичної підготовленості, викликали живий інтерес до виконання. Спочатку це можуть бути окремі найпростіші рухи . Щоб підвищити інтерес і емоційність учнів у виконанні вправ, кожну вправу можна порівняти із зображенням тії чи іншої тварини. Наприклад, першу вправу типу потягування можна назвати:
«Півник». В. п. – о. с. 1-2 – права рука вгору, ліва рука назад, пальці рук розвести – вдих; 3-4 – в. п. – видих. На наступні чотири рахунки – те саме зі зміною положення рук. Повторити 4-6 разів.
Друга вправа для ніг.
«Кенгуру». В. п. – стійка ноги нарізно. 1 – упор присівши – вдих; 2 – встати, руки до плечей, кисті стулити в кулаки, лікті опустити, плечі відвести назад – видих; 3 – руки вгору – вдих; 4 – руки вниз – видих. Повторити 6-8 разів.
Третя вправа для м’язів тулуба.
«Риба». В. п. – лежачи на животі, руки вниз. 1-2 – руки назад, прогнутись у попереку, підняти голову, ліва нога назад – вдих; 3-4 – В. п. – видих. На наступні чотири рахунки – те саме, але піднімаючи праву ногу назад. Повторити 6-8 разів.
Четверта вправа для м’язів рук, ніг, тулуба.
«Видовжена гадюка». В. п. – лежачи на спині. 1 – групування лежачи на спині («згорнута гадюка») – вдих; 2 – в. п. – видих. Повторити 6-8 разів.
П’ята вправа для косих м’язів тулуба.
«Жирафа». В. п. – упор стоячи на колінах. 1 – ліва рука вгору, права рука назад з поворотом тулуба вправо – вдих; 2 – в. п. – видих. На наступні два рахунки – те саме з поворотом тулуба вліво. Виконувати в повільному темпі. Повторити 6-8 разів. Шоста вправа – стрибки.
«Горобці». В. п. – вузька стійка ноги нарізно, стопи паралельно, руки на пояс. Стрибки на двох ногах. Під час стрибків спину та голову тримати прямо. Стрибки можна виконувати з невеликим просуванням вперед і назад, вліво і вправо, з поворотами.
Сьома вправа – ходьба.
При закріпленні даного комплексу вправ необхідно поступово вводити термінологічні назви поз, положень рук, ніг, тулуба, частин тіла; поняття, що характеризують напрямок, амплітуду, ритм і т. п. На цьому етапі дуже важливо навчати учнів здійснювати самоконтроль за власними рухами, узгоджувати їх з диханням.
Важливо знати також, що до середини комплексу складність і темп виконання вправ збільшується; потім поступово ці компоненти комплексу знижуються. Збільшення або зменшення навантаження регулюється шляхом:
1) зміни амплітуди рухів;
2) прискорення або сповільнення темпу виконання вправ;
3) збільшення або зменшення числа повторень вправ;
4) включення в роботу більшого або меншого числа м’язів груп;
5) збільшення або скорочення пауз між вправами.
Комплекс вправ слід періодично змінювати. Час виконання комплексу ранкової гімнастики триває в межах 12-15 хвилин.
Під час виконання вправ велике значення має правильне дихання. Учнів потрібно навчити поєднувати вдих і видих з рухами. Вдих, як правило, робиться з підніманням рук вгору або розведенням їх в сторони, з потягуванням і випрямленням тулуба після нахилів, поворотів, присідань.
Видих робиться при опусканні рук вниз, під час нахилів і поворотів тулуба, присідань, в момент напруження м’язів, особливо м’язів живота. Дихати слід через ніс.

Поради батькам

Щоб заняття стали звичними для дитини, необхідно щоденно в один і той самий час піднімати її на «зарядку». Ранком потрібно прокинутись на 15-20 хв. раніше за дитину, відкрити вікно (зимою – кватирку), добре провітрити кімнату. Якщо погода, краще робити «зарядку» на відкритому повітрі.
Приготуйте разом з дитиною ще звечора все необхідне для занять: майку, труси, тренувальний костюм, шапочку, необхідний спортивний інвентар, рушник, таз, глечик з водою (щоб вона до ранку нагрілася до кімнатної температури), килим і т. ін.
За встановленим сигналом (нагадування, дзвоник будильника, програвання веселої музики і т. ін.) дитина повинна встати з ліжка. Якщо ви вирішили займатись ранковою гімнастикою разом з дитиною (ідеальний варіант), не припиняйте ці заняття до того часу, поки в неї не буде сформована звичка щоденно виконувати «зарядку».
Не забувайте, що дитина намагається робити те, що дає швидкий і очевидний ефект. Тому поясніть дитині, що тільки систематичні і тривалі заняття ранковою гімнастикою мають позитивний вплив на фізичну і розумову працездатність, розвивають силу, гнучкість, спритність та інші фізичні якості. Всі необхідні знання і навички практичного виконання вправ комплексу ранкової гімнастики дитина отримує на уроках фізичної культури. Прослідкуйте за тим, щоб вона дотримувалась усіх вимог вчителя щодо виконання комплексу.
Після «зарядки» привчайте дитину робити водні процедури. Найбільш прості форми загартування водою – обтирання тіла, миття ніг прохолодною водою, обливання, душ, купання.
Орієнтовні комплекси ранкової гімнастики
Для учнів 3 класу
1. Ходьба на місці – 1 хвилина.
2. В. п. – о. с. 1-2 – дугами руки вгору, піднятися навшпиньки; 3-4 – в. п. Повторити 6-8 разів.
3. В. п. – о. с. 1 – стійка на правому коліні, руки на пояс; 2 – в. п.; 3-4 – те саме в стійку на лівому коліні. Повторити 6-8 разів.
4. В. п. – вузька стійка, руки на пояс. 1 – глибокий присід, руки вперед (п’ятки від підлоги не відривати); 2 – в. п. Повторити 10-12 разів.
5. В. п. – стійка руки в сторони. 1 – нахил вліво, права рука за голову, ліва за спину; 2 – в. п.; 3-4 – те саме з нахилом вправо. Повторити 4-6 разів у кожний бік.
6. В. п. – стійка на колінах. 1 – упор на лівому коліні боком; 2 – в. п.; 3-4 – те саме на правому коліні. Виконується в повільному темпі, з фіксацією положень тулуба на рахунок 1 та 3. Повторити 4-6 разів у кожний бік.
7. В. п. – о. с. 1 – упор присівши; 2 – стійка на колінах, руки в сторони; 3 – упор присівши; 4 – в. п. Повторити 6-8 разів.
8. В. п. – упор присівши. 1-2 – перекат назад; 3-4 – в. п. Вправа виконується на м’якому килимі в повільному темпі.
9. Стрибки зі скакалкою. 2´10.
10. Ходьба, вправи на дихання 1 хв.

 

Віршовані вправи для учнів

Орієнтовний час: 2-5 хвилин.

 «Полювання на лева»

— Ми йдемо полювати на лева. (Впевнено йдемо по колу)
— Не боїмося ми нічого! (Відображаємо активним розмахуванням рук)
— Ой, а це що?
— Болото! Чав! Чав! Чав! (Імітуємо обережний хід, високо піднімаючи коліна)
— Ой, а це що?
— Море! Буль! Буль! Буль! (Робимо плавальні рухи руками)
— Ой, а це що?
— Поле! Топ! Топ! Топ! (Тупаємо ногами)
— Ой, а це що?
— Це дорога навпростець! (Упевнено йдемо)
— Ой, а це хто? Такий великий! (Показуємо) Такий пухнастий! (Рухи-погладжування)
— Ой, та це ж лев! (Показуємо, як злякалися)
— Побігли додому! Через поле! Топ! Топ! Топ!
— Через море! Буль! Буль! Буль!
— Через болото! Чав! Чав! Чав!
— Прибігли додому! Сховалися! (Присіли)
— Які ми молодці! (Погладжуємо себе по голові)
— Які ми хоробрі! (Легенько стукаємо кулачком по грудях)
— Ми нічого не боїмося! (Заперечливо похитуємо вказівним пальчиком)

«Сонечко сяє»

Сонечко сяє, сопілочка грає

Річка тече,човник пливе.

Правим веслом гребемо,

Лівим веслом гребемо,

А тепер двома руками.

Поспішаємо до мами!

«Гори Карпати»

Раз-два – піднімається гора,

Три, чотири – це круті гірські схили,

П'ять, шість – це орли дивний танець завели,

Сім, вісім – це смерічки похилилися до річки,

Дев'ять, десять – це вода з водоспаду витіка.

«Буратіно»

Буратіно потягнувся.

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів –

Мабуть, ключик загубив!

Щоб його нам відшукати,

Треба нам навшпиньки стати!

 

 

Темп та кількість повторень дозувати по своїх можливостях

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поділіться з друзями