Дистанційне навчання. Українська література. 7 клас
Теми уроків для самостійного опрацювання:
1.Василь Симоненко. “Ти знаєш, що ти – людина…”
Завдання:
Опрацювати матеріал підручника;
Переглянути відео:
Прослухати пісню “Ти на землі людина” у виконанні “ Піккардійської терції”:
Підготувати виразне читання вірша ”Ти знаєш, що ти – людина?’’
Знайти афоризми або крилаті вислови про людину , життя й записати в зошит.
2.Василь Симоненко “ Лебеді материнства”. Загальнолюдські цінності у творі.
Завдання:
Переглянути відео:
Прослухати твір у виконанні:
Виконати тестові завдання https://learningapps.org/display?v=pa2e1hcy3 . (зробити скріншот результату тесту)
Одну з поезій - “Ти знаєш,що ти людина’’ , ‘’Лебеді материнства’’ (на вибір) вивчити напам’ять.
Підготувати повідомлення про Х. Колумба, Ф. Магеллана.
Матеріал для повідомлення:
Христофор Колумб (1451 – 1506). Видатний мореплавець епохи великих географічних відкриттів. Шукаючи шлях до Індії, він здійснив кілька плавань через Атлантичний океан. У 1476 – 1485 рр. Колумб жив у Португалії, брав участь у португальських морських експедиціях. Колумб відкрив острови Куба і Гаїті, де заснував колонію, малі Антильські острови, Пуерто – Ріко, Ямайку, Америку.
Під час усіх експедицій Колумб виявив себе не тільки як пристрасний шукач нових земель, але й як колонізатор. Помер Колумб у Вальядоліді (Іспанія).
Ферман Магеллан ( близько 1480 – 1521) – мореплавець, організатор і учасник першої навколосвітньої подорожі. Народився у селі Соброза (Португалія) у збіднілій дворянській родині.
У 1505 – 1511 рр. брав участь у португальських завоюваннях в Індії на півострові Малакка, островах Суматра, Ява, Молункських, у Мозамбіку.
У 1517р. Магеллан емігрував до Іспанії. У жовтні 1520р. експедиція Магеллана , обігнувши Південну Америку, відкрила протоку (згодом названу Магеллановою) і вийшла в океан, який було названо Тихим. У квітні 1521 р. кораблі Магеллана досягли Маріанських, а потім і Філіппінських островів. Ця подорож підтвердила наявність єдиного світового океану і була одним із доказів кулястості Землі.
3. Василь Симоненко “Гей, нові Колумби й Магелани” . Втілення в поезії особливості української ментальності, рис національного характеру.
Завдання:
Переглянути відео:
Навчитись виразно читати поезію; уміти аналізувати; визначити тему, ідею твору, записати в зошит.
Поєднати художні засоби з їх визначеннями (виконувати в зошиті)
Художні засоби у вірші |
Назви художніх засобів |
«молоді сподівання», «рідний народ», «духовні острови», «вітри тужаві» |
Метафори |
«кличуть… у мандри океани», «бухту…облизує прибій», «сподівання помістити», «нидіє…душа», «б’ються груди», «вітер…не остудить» |
Епітети |
«відкрито вже відкрите» |
Звертання |
«Хто сказав, що все уже відкрито? Нащо ж ми народжені тоді?», «Як нам помістити у корито Наші сподівання молоді?» |
Риторичні оклики |
«Напнемо вітрила наших мрій!», «Кораблі! Шикуйтесь до походу!», «Мрійництво! Жаго моя! Живи!», «Відкривай духовні береги!», «Нидіє на якорі душа!», «Шкварити байдужість на вогні!» |
Тавтологія |
«Гей, нові Колумби й Магеллани», «Кораблі!..», «Україно!..», «Друзі!..» |
Риторичні звертання |
4. Марина Павленко “Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських” . Роздуми про сенс людського життя.
Завдання:
Переглянути відео:
Підготувати розповідь про життя й творчість М.Павленко.
Знати зміст твору М. Павленко «Русалонька із 7-в...», уміти характеризувати героїв; за бажанням — придумати продовження історії Софійки або іншого героя повісті.
Переглянути буктрейлер:
Опрацювати конспект уроку http://oipopp.ed-sp.net/node/7319 .
Ознайомитися зі словничком:
23.03 - 27.03
Тема: Марина Павленко. « Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті.Відповідальність за свої справи та вчинки.
- Завдання для самоосвіти:
Переглянути відеоурок:
- Завдання для самоконтролю:
https://learningapps.org/display?v=pdsno0n2n1
https://naurok.com.ua/test/marina-pavlenko-105169.html
- виписати цитати до образу Софійки.
- виконати завдання(зробити скрін результатів)
- знати зміст твору.
30.03 - 03.04.
Тема: Любов Пономаренко. Коротко про письменницю.
ТЛ: новела.
- Завдання для самоосвіти:
Переглянутии відеоурок:
Питання для самоконтролю:
- Опрацювати відомості про письменницю (підручник)
- Вивчити теоретичний матеріал (знати, що таке новела)
Джерела:
- Виконати тестові завдання (зробити скрін результатів):
https://naurok.com.ua/test/lyubov-ponomarenko-ger-peremozheniy-110251.html
Тема: Л. Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.
- Завдання для самоосвіти:
Переглянути відеоурок:
Питання для самоконтролю:
- Прочитати новелу «Гер переможений»
- Усно переказати події від імені Фрідріха.
- Виконайте тестові завдання онлайн(зробити скрін результатів тестування):
https://naurok.com.ua/test/lyubov-ponomarenko-ger-peremozheniy-95588.html
https://naurok.com.ua/test/lyubov-ponomarenko-ger-peremozheniy-99561.html
Джерела:
06.04 – 10.04
Тема: Письмовий твір у формі есе «Ти знаєш, що ти людина…»
Питання для самоконтролю:
- Який відгук у твоїй душі знайшов вірш В. Симоненка «Ти знаєш, що ти людина..» та новела Л. Пономаренко «Гер переможений»?
- Чи звучить в поезії «Ти знаєш, що ти людина…» ідея унікальності кожної людини? Чи кожна людина є унікальною?
- Чи треба проявляти гуманізм до ворогів своєї Батьківщини?
- Бути толерантним – це сила чи слабкість людини?
- Напишіть твір «Ти знаєш, що ти людина…», висловивши свої роздуми на ці запитання ( твір написати в зошитах з української літератури).
13.04 – 17.04
Тема: Олег Ольжич. Український національний герой, лицар духу.
«Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш».
Завдання для самоосвіти:
Переглянути відеоурок:
Питання для самоконтролю:
- Опрацювати відомості про О. Ольжича
- Прочитати поезії «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш».
- ВИВЧИТИ НАПАМ’ЯТЬ «ЗАХОЧЕШ – І БУДЕШ»
- Виконати тестові завдання онлайн(зробити скрін результатів тестування):
https://naurok.com.ua/test/oleg-olzhich-biografiya-ta-virsh-zahochesh---i-budesh-89018.html
https://naurok.com.ua/test/tvorchist-olega-olzhicha-116398.html
20.04 – 25.04
Тема: Олена Теліга. Коротко про письменницю. «Радість», «Сучасникам».
Завдання для самоосвіти:
Переглянути відеоурок:
- Опрацювати відомості про О. Телігу:
- Прочитати поезії «Радість», «Сучасникам».
- Виконанати тестові завдання онлайн(зробити скрін результатів):
https://naurok.com.ua/test/zhittya-i-tvorchist-o-teligi-100042.html
https://naurok.com.ua/test/l-ponomarenko-ger-peremozheniy-oleg-olzhich-olena-teliga-112707.html
27.04 – 01.05
Тема: Олександр Гаврош. Коротко про письменника.
Питання для самоконтролю:
- Опрацювати відомості про О. Гавроша
- Прочитати повість «Неймовірні пригоди Івана Сили»
Джерела: підручник
04.05 – 08.05
Тема: О. Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Європи з кількох видів спорту.
Питання для самоконтролю:
Виконайте завдання
https:/learningapps.org/3429430
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=55031
Перегляньте кінофільм «Іван Сила»
18.05 – 22.05
Тема: Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю».
Питання для самоконтролю:
- Опрацювати відомості про А. Малишка (підручник)
- Прочитати поезії «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю».
- ВИВЧИТИ НАПАМ’ЯТЬ «Пісню про рушник».
25.05 – 29.05
Тема: Література рідного краю. Б. Мельничук. «Скрипка від старого»
- Питання для самоконтролю: прочитати твір «Скрипка від старого».
Зворотній зв'язок:
Учні вчителя Гуцул З.Б. (7-Б клас) роблять скрін (фото) виконаних завдань і надсилають у viber-групу.
Стецик Н.П. (7-А клас): [email protected]