Дистанційне навчання. 4-Б клас
(12. 03 – 20. 03)
МАТЕМАТИКА
1. |
Повторення переставного і сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку, один із множників якого виражений одиницею з нулями. |
Підручник, с. 132, № 806 (усно), № 807 (усно), № 808 (1) – усно, № 810 – усно, № 812 – письмово. Збірник, с. 135, урок 95, 1 варіант, №№ 1.3, 1.4, 2, 4. |
2. |
Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування задач. |
http://video.novashkola.ua/4-klas/matematika-4-klas/urok-38/ Підручник, с. 133, № 815 – усно, № 816, № 817, збірник, с. 136, урок 96, 1 варіант, №№ 1.1, 1.2, 2.
|
3. |
Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування рівнянь. |
http://video.novashkola.ua/4-klas/matematika-4-klas/urok-38/ http://www.samouchka.com.ua/ukr/_matematyka/4_klas/11/ Додаток до уроку 3. Підручник, с. 134, № 823, № 826, задача 827, збірник, с. 138, урок 97, 1 варіант, №№ 1.3, 2, 3. |
4. |
Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. |
Додаток до уроку 4. Підручник, с. 135, №№832, 833, 836, збірник, с. 139, урок 98, 1 варіант, №№ 1.1, 1.2, 3 |
5. |
Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. |
Підручник, с. 136, №№ 839, 840 – усно, №№ 843, 844, 847 |
6. |
Складання і розв’язування задач на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь і нерівностей. |
Додаток до уроку 6 Підручник, с. 137, №№ 852, 853, задача 851, збірник, с. 142, №№ 1.1, 3, 4. |
7. |
Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Ділення з остачею. Розв’язування рівнянь і задач. |
http://video.novashkola.ua/4-klas/matematika-4-klas/urok-39/ Підручник, с. 138, №№ 858, 859, 860 – усно, №№ 863, 864 – виконати ділення, №№ 862, 865, 866.
|
УКРАЇНСЬКА МОВА
1. |
Повторення вивченого про дієслово. Роль дієслів у реченні.
|
https://naurok.com.ua/prezentaciya-dieslovo-yak-chastina-movi-4-klas-92252.html http://video.novashkola.ua/4-klas/ukrayinska-mova-4-klas/urok-23/ підручник, с. 134, вивчити правило, впр. 263, впр. 264. |
2. |
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Пряме і переносне значення дієслів. |
Додаток до уроку 2 Збірник, с. 94, впр. 234, впр. 235, впр. 236 |
З. |
Побудова речень з однорідними присудками. Доповнення тексту казки. |
Збірник, с. 96 – 97, вправи 238, 239 |
Додаток до уроків можна переглянути тут.
23 березня – 27 березня
23 березня понеділок |
Природознавство
Математика
Трудове навчання |
Корисні копалини і їх види. Природне паливо. Підручник, с. 107 – 112, читати, відповідати на запитання, зошит, с. 46 – 49 переглянути відео:
підручник, с. 139 – 141, NN 868, 876 - усно, NN 869, 877 - письмово обчислити, NN 880, 884 - розв'язати задачі. https://www.youtube.com/watch?v=B1vzgeblTJs&t=94s
Виготовити аплікацію з гудзиків «Квітуче дерево» |
24 березня, вівторок |
Українська мова
Літературне читання
Основи здоров’я |
Часи дієслів. Змінювання дієслів за часами." (вправи 282-285), д/з, вправа 285 https://www.youtube.com/watch?v=NceNVX8Ol7o&t=32s
«Читаємо із задоволенням щодня», Опрацювати і виконати завдання с. 54 – 56.
Дорожні знаки. Групи дорожніх знаків. |
25 березня, середа |
Літературне читання
Українська мова
Математика |
"Особливості п'єси-казки як жанру. Неля Шейко-Медведєва "Лисиця,що впала з неба", стор. 124-128 https://www.youtube.com/watch?v=_uQDkwZwcSc https://www.youtube.com/watch?v=MWhlh0I5g
Змінювання дієслів за числами Переглянути відео: https://www.youtube.com/watch?v=rKAwmMFBbCA Підручник, с. 145 -146, вивчити правило, вправа 286, вправа288
Збірник, с. 146 – 147, 2 варіант, задача 1.1, № 2, № 4 |
26 березня, четвер |
Математика
Українська мова
Літературне читання |
Задачі на рух: https://www.slideshare.net/ssuser61b681/4-55190365 підручник, с. 143, № 895 – усно, № 898, № 900, № 901
Готуємось до ДПА. Списати текст «Весна іде!» https://naurok.com.ua/prezentaciya-spisuvannya-4-klas-ii-semestr-90896.html
Вступ до теми. Л. Костенко «Затишно дітям в пазусі казок...». Життя і творчість Олександра Пушкіна. Чарівні перетворення. О. Пушкін «Казка про царя Салтана...» (уривки), стор.135-139, |
27 березня, П’ятниця |
Літературне читання
Математика
Природознавство
Я у світі |
Чарівні перетворення. О.Пушкін «Казка про царя Салтана...», стор. 139-142 https://www.youtube.com/watch?v=bl2xxQpwQQU
Ділення багатоцифрових чисел на розрядні. https://video.novashkola.ua/4-klas/matematika-4-klas/urok-40/ підручник, с. 144, № 904, № 905, № 906
Водойми України с.113-116 ознайомитися з інформацією, відповісти на питання усно, виконати завдання у зошиті до теми с.49 - 50 https://www.youtube.com/watch?v=CIn7Nv_zxG0 https://www.youtube.com/watch?v=iBi9SSl2ioA
"Про правоопорушення", стор. 108 – 115, 118 – 123. |
Завдання з Інформатики
Завдання
|
Зворотній зв’язок
|
Вчитель
|
12.03 – 10.04.2020
Презентації №23, №24, №25, №26, №27, №28 (відповідно до програми)
Виконати завдання курс 2 на сайті https://studio.code.org/courses
Виконати завдання
20.04 – 24.04.2020
Презентація 29
Виконати завдання
Виконуємо завдання, які допоможуть удосконалювати навики швидкого друку (за бажанням)
|
Зробити фото виконаних завдань і надіслати вчителю на електронну адресу
|
Шмир Ольга Зіновіївна
Музика Наталія Степанівна
muzyk[email protected]
|
Завдання з Англійської мови
Завести окремий зошит для виконання вправ з граматики (додаток Grammar Practice Book - GPB). Усі вправи пишемо повністю у зошит.
Зразок оформлення:
Ex.1, p.4
1. The boy was happy.
2. It was sunny.
Нагадуємо, що кожен учень має диск в комплекті до підручника English World 3. До кожної теми рекомендовано слухати вправи з підручника з позначкою Ω (навушники).
Урок “Hospital Nurse”
1) вивчити текст PB c.39;
2) виконати вправи WB c.22;
3) виконати письмово вправи GPB c.4,5.
Урок “Here come the workmen”
1) послухати і прочитати текст PB c.41;
2) виконати вправи WB c.23;
3) виконати письмово вправи GPB c.6,7.
Урок “Прикметник: вищий ступінь порівняння”
1) Вищий ступінь порівняння прикметника утворюємо за допомогою суфікса –er.
fast –faster (швидкий – швидший)
big – bigger (великий – більший)
опрацювати PB c.39;
2) виконати вправи WB c.24;
3) виконати письмово вправи GPB c.8,9.
Урок “Хто вищий?”
1) послухати, прочитати і вивчити діалог PB c.43; за бажанням поспівати пісеньку PB c.43;
2) виконати вправи WB c.25;
3) виконати письмово вправи GPB c.10,11.
Урок “Професії”
1) послухати і виконати завдання PB c.44;
2) виконати вправи WB c.26;
3) виконати письмово вправи GPB c.12,13.
Урок “На фермі”
1) послухати і прочитати текст PB c.46;
2) виконати вправи WB c.28;
3) виконати письмово вправи GPB c.14,15,16.
Урок “Lifeguard”
1) виконати вправи WB c.27 (verb - дієслово);
2) виконати вправи WB c.28;
Пригадайте (впр.3): дієслово в 3-ій особі однини має закінчення -s/-es:
The pilot speaks (3 ос. одн.)
Sunglasses protect_ (3 ос. мн.)
3) виконати Class composition “A Lifeguard” PB c.45, використовуючи подані іменники на малюнку та дієслова у стовпчику. За зразок можна взяти тексти A helicopter pilot, A hospital nurse (PB c.38,39)
Урок “Fireman”
1) виконати вправи WB c.29;
2) повторити Unit 3, виконати завдання PB c.46 усно;
3) виконати Check-up 3 WB c.23
Урок “American pioneers”
1) вивчити нові слова:
- years ago – років тому
- travel – подорожувати
- need – потребувати
- pioneers – піонери, першопрохідці
- wood – дрова, деревина
- ax – сокира
- chop – рубати
- chop down – зрубувати
- pull – тягнути
- log – колода
- rope – мотузка, шнурок
- lift – підіймати
- on top of – зверху на, повéрх
- inside – всередині
- pot – казан
- fetch – приносити
2) послухати з диску і прочитати текст PB c.48, навчитись читати і перекладати;
Відео по тексту:
3) за бажанням виготовити саморобну іграшку за інструкцією PB c.49;
4) виконати вправи WB c.33;
Урок “Things we use /Речі, якими ми користуємось”
1) навчитись добре читати текст PB c.48;
2) розповідати про життя американських першопрохідців (переказувати текст – 10 речень);
2) виконати вправи WB c.32;
3) виконати вправи PB c.50.
Урок “Easter”
1) вивчити нові слова:
- Easter – Великдень, Пасха
- south of Britain – південь Британії
- resurrection of Jesus Christ – воскресіння Ісуса Христа
- cross buns – булочки з хрестиком
- design – оформляти
- church – церква
- Easter egg hunt – полювання за пасхальними яйцями
- hide – заховати
- look for – шукати
- roasted lamb – смажена ягнятина
- veggies=vegetables
- receive – отримувати
- life – життя
- hang – розвішувати
- ribbons – стрічки
- yummy – смачно
- disgusting – огидно
- typical – типовий
- in memory of – в пам’ять про
- death – смерть
- shape – форма
- rectangular - прямокутна
2) виконати інтерактивні вправи
Урок “There was a storm”
1) повторити/вивчити слова до PB c.51:
- visitor – відвідувач, гість
- terrible storm –страшна буря, ураган
- broken – побитий, поламаний
- roof – дах
- carpenter – столяр
- saw / sͻ: / – пилка
- hammer – молоток
- nail – цвях
- fix – ремонтувати, прилаштовувати/ прикручувати
- plumber – сантехнік
- pipe – труба
- competition – змагання, конкурс
- perhaps – мабуть
- save – врятувати
2) послухати, прочитати і перекласти діалог PB c.51;
3) повторити утворення Past Simple (минулого простого часу), переглядаючи відео:
- affirmative– стверджувальне речення
- negative – заперечне речення
- interrogative – питальне речення
4) виконати вправи PB с.52, WB c.34 та інтерактивне завдання https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Past_simple/Past_Simple_eq276183nk
Урок “A word game”
1) послухати, прочитати і перекласти діалог та пісеньку PB c.53;
2) виконати вправи WB c.35, 37 та інтерактивне завдання https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Past_simple/Past_simple_regular_verbs_ending_vz253112si;
3) послухати та виконати завдання PB c.54, WB c.36.
Урок “Написання інструкції”
1) прочитати і перекласти впр.1 PB c.55;
2) доповнити інструкцію гри-саморобки (впр.3 PB c.55, речення 1-9), вставивши відповідне дієслово.
Довідка. У написанні інструкції використовуються спонукальні речення. Такі речення не мають підмета. На першому місці в реченні стоїть дієслово:
Draw 9 squares. – Намалюй 9 квадратиків.
Roll the paper. – Скрути папір.
3) виконати вправи WB c.38, 39.
Урок “Повторення”
1) повторити Unit 4;
2) виконати письмово вправи GPB c.17, 18, 19;
3) підготуватись до виконання Check-up 4.
Урок “Sound and Pictures”
1) вивчити нові слова:
- sound – звук
- Let’s listen – послухаймо
- machine – пристрій, апарат
- to invent – винаходити
- to recórd – записувати
- to turn – обертати(-ся), крутити(-ся)
- flat – плоский
- band – оркестр, музичний гурт
2) послухати з диску текст PB c.56-57, навчитись читати і перекладати;
3) виконати вправи WB c.43
Урок “Let’s listen to music”
1) повторити вивчені слова;
2) виконати вправи PB c.58, WB c.42;
3) послухати з диску діалог PB c.59, прочитати і перекласти його
Урок “In the shop yesterday”
1) граматичні структури There was (був, була, було) / There were (були):
There was a girl in the shop.
There were two girls in the shop.
Для утворення питання ставимо was або were перед there:
Was there a girl in the shop? – Yes, there was./ No, there wasn’t.
Were there two girls in the shop? - Yes, there were./ No, there weren’t.
2) виконати вправи PB c.60, WB c.44;
3) за бажанням поспівати пісеньку PB впр.4 c.61
Урок “How much does it cost?”
1) вивчити фрази “Скільки це коштує?”:
- How much does it cost? – It costs … £ (pounds).
- How much do they cost? – They cost … £ (pounds).
- How much is it?(однина) – It’s … £ (pounds).
- How much are they?(множина) – They are … £ (pounds).
- expencive – дорогий
- cheap – дешевий
2) послухати з диску і прочитати діалог PB c.61 та завдання Phonics PB c.62;
3) виконати вправи WB c.45,46.
Підсумкові контрольні роботи
Виконати завдання у вказану дату і надіслати на електронну пошту своїй вчительці
Аудіювання 19.05
Можна виконати одне із двох завдань:
Завдання на максимальну кількість балів – 10 https://www.liveworksheets.com/pu212513ry
Завдання на максимальну кількість балів – 12 https://www.liveworksheets.com/bi66271py
Говоріння 20.05
Підготувати переказ тексту The American Pioneers (10 речень)
Читання 21.05
Можна виконати одне із двох завдань:
Завдання на максимальну кількість балів – 10 https://www.liveworksheets.com/az325207fm
Завдання на максимальну кількість балів – 12 https://www.liveworksheets.com/ul130566yo
(Словничок: medieval – середньовічний, dungeon – підземелля, moat – рів, drawbridge – підйомний міст, knights – лицарі, servants – прислуга, guards – вартові, dropped rubbish – кидали сміття)
Письмо 22.05
Виконати Check-up 4 WB c.40,41
Зворотній зв’язок:
Романів Н.М. [email protected]
Якушевич Т.В. [email protected]
Ситар Я.Б. [email protected]
Завдання з мистецтва
Файл "Ритми і кольори Африки" можна переглянути тут.
Файл "Америка можна переглянути тут.
Зворотній зв'язок:
Чех Зоряна Любомирівна: [email protected]
Завдання з фізичної культури
- Ходьба на місці, високо піднімаючи коліна 40 - 60 сек.
- В.П. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі : кругові оберти головою в ліву та праву сторони 4 – 8 разів.
- В.П. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі: повороти голови ліворуч, праворуч.
- В.П. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі: згинання і розгинання рук в положення вперед, в сторони, вгору 4 – 8 разів.
- В.П. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі: кругові оберти в плечах ( руки прямі), в ліктях, кистями 4 – 8 р.
- В.П. - стійка, ноги нарізно, руки на поясі: нахили тулуба вправо, вліво в поєднані з рухами рук.
- В.П. - стійка, ноги нарізно, руки на поясі: повороти тулуба направо, наліво в поєднані з рухами рук.
- В.П. - стійка, ноги нарізно, руки на поясі : півнахил. Кругові оберти тулубом 5 – 6 разів вправо та вліво.
- В.П. – О.С. – руки за голову, пальці рук зчеплені в «замок» 1 – руки нагору ( дивитись на кисті ), піднятись на носки, прогнутись вдих; 2 – В.П. видих. Повороти 6 – 8 разів.
- В.П. – О.С. – 1 – праву руку вперед; 2 – ліву руку вперед; 3 – праву руку перед грудьми; 4 – ліву руку перед груддю; 5 – руки перед груддю, кисті вверх; 6 – руки вверх; 7 – руки в сторони; 8 – руки вниз. Повторити 3 – 4 рази.
- В.П. – О.С. - руки на пояс. 1-4 –праву ногу вперед на носок, у сторону, назад, приставити; повторити 5 – 8 разів, те ж лівою ногою.
- В.П. – О.С. – 1 - 2 присісти, руки вперед 3 – 4 – В.П. повторити 6 – 8 разів.
- В.П. – О.С. – стояти на лівій нозі, кругові оберти в коліні в ліву та праву сторони; оберти ступнею вліву та праву сторони 1 – 8 разів, те ж саме стоячи на правій нозі. 1 – 8 разів.
- В.П. – О.С. – руки на пояс. Стрибки на місці ( ноги нарізно).
- В.П. – О.С. – руки на поясі. Стрибки на лівій , на правій ногах 1 хвилина.
- В.П. – О.С. –руки на поясі 1 – 2 – 3 стрибки на місці ( на обох ногах ) 4 –стрибок з поворотом на 90 градусів . Повторити 4 – 6 разів. Після стрибків ходьба на місці з глибоким диханням.
Ранкова гігієнічна гімнастика
Ранкова гімнастика, або так звана "зарядка”, є дієвим засобом фізичного виховання школярів. Наукові дослідження багатьох авторів свідчать про те, що систематичне виконання спеціального комплексу фізичних вправ після сну позитивно впливає на стан здоров’я і фізичний розвиток дітей. Під впливом "зарядки” покращується кровообіг, зміцнюється нервова, дихальна, серцево-судинна системи, покращується діяльність органів травлення, стимулюється діяльність кори головного мозку, зміцнюється опорно-руховий апарат, розвиваються фізичні якості і сила волі, наполегливість, терпіння, підвищується працездатність.
Виконання вправ на відкритому повітрі, водні процедури після "зарядки” сприяють загартуванню організму. Заняття ранковою гімнастикою виховують дисциплінованість, організованість, привчають дотримуватись режиму дня, сприяють виробленню й інших корисних звичок.
Ефективність впливу гімнастики на учнів залежить від того, наскільки вони правильно виконують вправи, дотримуються послідовності у іх виконанні і кількості повторень кожної окремої вправи.
Завдання ранкової гімнастики:
- сприяти швидкому переходу від сну до пробудження;
- підвищити розумову працездатність, створити готовність до наступної праці;
- стимулювати розвиток м’язів, що забезпечують правильну поставу, розвивають органи дихання, кровообігу, поліпшують обмін речовин;
- сприяти загартуванню організму учнів.
До складу комплексу вправ ранкової гімнастики входять загальнорозвиваючі вправи без предметів і з предметами (легкі гантелі, скакалка, гімнастична палиця, прапорці, великий м’яч, обруч, еспандер і т. ін.). Усі вправи комплексу повинні бути простими, легкими для засвоєння і виконання, різноманітними і цікавими, виконуватись з великою амплітудою.
Добір вправ здійснюється з урахуванням можливості впливу на різні групи м’язів і внутрішні органи. Не рекомендується виконувати вправи на силу, з великими обтяженнями, статичного характеру, на витривалість.
Комплекс ранкової гімнастики будується за такою схемою:
1. Ходьба або легкий біг без напруження (вони сприяють пожвавленню діяльності організму і загальному розігріванню).
2. Вправи типу потягування (сприяє виправленню хребта, покращенню кровообігу в м’язах рук і плечового поясу, розправленню грудної клітки. Вправа виконується стоячи або лежачи в повільному темпі. На потягування робиться вдих, з поверненням у вихідне положення — видих).
3. Вправи для м’язів ніг (сприяють зміцненню м’язів ніг, покращує кровообіг. Це можуть бути різні присідання або випади у поєднанні з рухами рук або тулуба. Дихати потрібно у такт з рухами).
4. Вправи для м’язів живота і спини (найчастіше використовуються різні нахили вперед і назад. Вправи такого типу зміцнюють м’язи черевного пресу і спини, збільшують рухомість хребта).
5. Вправи для рук і плечового пояса (як правило це, згинання і розгинання рук в упорі лежачи або з упором на крісло, стіл. Після виконання вправи такого характеру рекомендується зробити потрушування руками, щоб зняти з них напруження).
6. Вправи для бокових м’язів тулуба (застосовуються нахили вбік, нахили з поворотами навколо осі тулуба і з рухами рук).
7. Стрибки або біг (вони сприяють покращенню обміну речовин в організмі, тренують серце й легені, зміцнюють м’язи й суглоби ніг. Стрибки варто поєднувати з просуванням вперед на двох ногах або почергово спочатку на одній, потім на другій нозі. Можна включати також стрибки через скакалку, біг з високим підніманням стегна).
8. Вправи для заспокоєння дихання і кровообігу (ходьба, вправи на дихання, розслаблення і т. ін.).
Для першокласників, особливо при вивченні першого комплексу вправ, важливо знайти такі вправи, які б відповідали рівню їх фізичної підготовленості, викликали живий інтерес до виконання. Спочатку це можуть бути окремі найпростіші рухи . Щоб підвищити інтерес і емоційність учнів у виконанні вправ, кожну вправу можна порівняти із зображенням тії чи іншої тварини. Наприклад, першу вправу типу потягування можна назвати:
«Півник». В. п. – о. с. 1-2 – права рука вгору, ліва рука назад, пальці рук розвести – вдих; 3-4 – в. п. – видих. На наступні чотири рахунки – те саме зі зміною положення рук. Повторити 4-6 разів.
Друга вправа для ніг.
«Кенгуру». В. п. – стійка ноги нарізно. 1 – упор присівши – вдих; 2 – встати, руки до плечей, кисті стулити в кулаки, лікті опустити, плечі відвести назад – видих; 3 – руки вгору – вдих; 4 – руки вниз – видих. Повторити 6-8 разів.
Третя вправа для м’язів тулуба.
«Риба». В. п. – лежачи на животі, руки вниз. 1-2 – руки назад, прогнутись у попереку, підняти голову, ліва нога назад – вдих; 3-4 – В. п. – видих. На наступні чотири рахунки – те саме, але піднімаючи праву ногу назад. Повторити 6-8 разів.
Четверта вправа для м’язів рук, ніг, тулуба.
«Видовжена гадюка». В. п. – лежачи на спині. 1 – групування лежачи на спині («згорнута гадюка») – вдих; 2 – в. п. – видих. Повторити 6-8 разів.
П’ята вправа для косих м’язів тулуба.
«Жирафа». В. п. – упор стоячи на колінах. 1 – ліва рука вгору, права рука назад з поворотом тулуба вправо – вдих; 2 – в. п. – видих. На наступні два рахунки – те саме з поворотом тулуба вліво. Виконувати в повільному темпі. Повторити 6-8 разів. Шоста вправа – стрибки.
«Горобці». В. п. – вузька стійка ноги нарізно, стопи паралельно, руки на пояс. Стрибки на двох ногах. Під час стрибків спину та голову тримати прямо. Стрибки можна виконувати з невеликим просуванням вперед і назад, вліво і вправо, з поворотами.
Сьома вправа – ходьба.
При закріпленні даного комплексу вправ необхідно поступово вводити термінологічні назви поз, положень рук, ніг, тулуба, частин тіла; поняття, що характеризують напрямок, амплітуду, ритм і т. п. На цьому етапі дуже важливо навчати учнів здійснювати самоконтроль за власними рухами, узгоджувати їх з диханням.
Важливо знати також, що до середини комплексу складність і темп виконання вправ збільшується; потім поступово ці компоненти комплексу знижуються. Збільшення або зменшення навантаження регулюється шляхом:
1) зміни амплітуди рухів;
2) прискорення або сповільнення темпу виконання вправ;
3) збільшення або зменшення числа повторень вправ;
4) включення в роботу більшого або меншого числа м’язів груп;
5) збільшення або скорочення пауз між вправами.
Комплекс вправ слід періодично змінювати. Час виконання комплексу ранкової гімнастики триває в межах 12-15 хвилин.
Під час виконання вправ велике значення має правильне дихання. Учнів потрібно навчити поєднувати вдих і видих з рухами. Вдих, як правило, робиться з підніманням рук вгору або розведенням їх в сторони, з потягуванням і випрямленням тулуба після нахилів, поворотів, присідань.
Видих робиться при опусканні рук вниз, під час нахилів і поворотів тулуба, присідань, в момент напруження м’язів, особливо м’язів живота. Дихати слід через ніс.
Поради батькам
Щоб заняття стали звичними для дитини, необхідно щоденно в один і той самий час піднімати її на «зарядку». Ранком потрібно прокинутись на 15-20 хв. раніше за дитину, відкрити вікно (зимою – кватирку), добре провітрити кімнату. Якщо погода, краще робити «зарядку» на відкритому повітрі.
Приготуйте разом з дитиною ще звечора все необхідне для занять: майку, труси, тренувальний костюм, шапочку, необхідний спортивний інвентар, рушник, таз, глечик з водою (щоб вона до ранку нагрілася до кімнатної температури), килим і т. ін.
За встановленим сигналом (нагадування, дзвоник будильника, програвання веселої музики і т. ін.) дитина повинна встати з ліжка. Якщо ви вирішили займатись ранковою гімнастикою разом з дитиною (ідеальний варіант), не припиняйте ці заняття до того часу, поки в неї не буде сформована звичка щоденно виконувати «зарядку».
Не забувайте, що дитина намагається робити те, що дає швидкий і очевидний ефект. Тому поясніть дитині, що тільки систематичні і тривалі заняття ранковою гімнастикою мають позитивний вплив на фізичну і розумову працездатність, розвивають силу, гнучкість, спритність та інші фізичні якості. Всі необхідні знання і навички практичного виконання вправ комплексу ранкової гімнастики дитина отримує на уроках фізичної культури. Прослідкуйте за тим, щоб вона дотримувалась усіх вимог вчителя щодо виконання комплексу.
Після «зарядки» привчайте дитину робити водні процедури. Найбільш прості форми загартування водою – обтирання тіла, миття ніг прохолодною водою, обливання, душ, купання.
Орієнтовні комплекси ранкової гімнастики
Для учнів 4 класу
1. Ходьба протягом однієї хвилини.
2. В. п. – о. с. 1 – руки до плечей; 2 – руки вгору, піднестися навшпиньки; 3 – руки до плечей; 4 – в. п. Повторити 6-8 разів у повільному темпі.
3. В. п. – стійка руки перед собою. 1 – крок правою, руки в сторони; 2 – в. п.; 3 – крок лівою, руки в сторони; 4 – в. п. Повторити 4-6 разів кожною ногою в середньому темпі.
4. В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1-3 – три пружні нахили, руки вперед; 4 – в. п. Повторити 4-6 разів, темп середній.
5. В. п. – стійка руки вперед. 1 – присід, руки в сторони; 2 – в. п. Повторити 6 разів у повільному темпі.
6. В. п. – руки на пояс. 1 – нахил тулуба вліво, права рука вгору; 2 – в. п.; 3-4 – те саме з нахилом вправо. Повторити 4-6 разів у середньому темпі.
7. В. п. – стійка руки за голову. 1-2 – поворот тулуба ліворуч; 3-4 – в. п.; 5-8 – те саме з поворотом тулуба праворуч. Повторити 4-6 разів у повільному темпі.
8. В. п. – о. с. 1 – упор присівши; 2 – упор лежачи; 3 – упор присівши; 4 – в. п. Повторити 4-6 разів у середньому темпі.
9. В. п. – стійка руки на пояс. 1-4 – чотири стрибки на лівій; 5-8 – чотири стрибки на правій; 9-12 – чотири стрибки на двох; 13-16 – чотири кроки на місці. Повторити 2-4 рази.
10. Ходьба. Темп 120 кроків на хвилину.
Віршовані вправи для учнів
Орієнтовний час: 2-5 хвилин.
«Полювання на лева»
— Ми йдемо полювати на лева. (Впевнено йдемо по колу)
— Не боїмося ми нічого! (Відображаємо активним розмахуванням рук)
— Ой, а це що?
— Болото! Чав! Чав! Чав! (Імітуємо обережний хід, високо піднімаючи коліна)
— Ой, а це що?
— Море! Буль! Буль! Буль! (Робимо плавальні рухи руками)
— Ой, а це що?
— Поле! Топ! Топ! Топ! (Тупаємо ногами)
— Ой, а це що?
— Це дорога навпростець! (Упевнено йдемо)
— Ой, а це хто? Такий великий! (Показуємо) Такий пухнастий! (Рухи-погладжування)
— Ой, та це ж лев! (Показуємо, як злякалися)
— Побігли додому! Через поле! Топ! Топ! Топ!
— Через море! Буль! Буль! Буль!
— Через болото! Чав! Чав! Чав!
— Прибігли додому! Сховалися! (Присіли)
— Які ми молодці! (Погладжуємо себе по голові)
— Які ми хоробрі! (Легенько стукаємо кулачком по грудях)
— Ми нічого не боїмося! (Заперечливо похитуємо вказівним пальчиком)
«Сонечко сяє»
Сонечко сяє, сопілочка грає
Річка тече,човник пливе.
Правим веслом гребемо,
Лівим веслом гребемо,
А тепер двома руками.
Поспішаємо до мами!
«Гори Карпати»
Раз-два – піднімається гора,
Три, чотири – це круті гірські схили,
П'ять, шість – це орли дивний танець завели,
Сім, вісім – це смерічки похилилися до річки,
Дев'ять, десять – це вода з водоспаду витіка.
Буратіно потягнувся.
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів –
Мабуть, ключик загубив!
Щоб його нам відшукати,
Треба нам навшпиньки стати!
Темп та кількість повторень дозувати по своїх можливостях
https://vseosvita.ua/library/distancijne-navcanna-z-fizkulturi-na-cas-karantinu-222401.html