Дистанційне навчання. 3-А клас
Учні 3-Акласу вчаться за допомогою мультимедійних уроків програми РОЗУМНИКИ, яка дозволяє
відразу перевіряти отримані знання. Зворотній зв'язок з вчителем здійснюється через вайбер -групу з
батьками та ел.поштою [email protected], [email protected]
Завдання
(12.03. – 20.03.)
Математика
- Ділення виду 80:8,80:20,700:7,600:30.
- Розв'язування простих і складених задач.(Опрацювання ст120-125,письмово приклади764,776,786.
- Задачі765,775,796)
- Множення суми на число, числа на суму.
- Творча робота над задачею. (Опрацювання ст.125-128,записати й обчислити вирази805,кругові приклади814,обчислити зручним способом818,задача823)
Укр. мова
- Змінювання прикметників за родами.
- Розбір прикметника як частину мови.
- (Опрацювання ст.131-135,правила на ст.134,письмово вправи320,324)
Літературне читання
- Світ прози.
- Вступ до теми. Людина і природа.
- Творчість О. Копиленка, Ю. Старостенка (Опрацювання ст.129-133.прчитати і порівняти твори, визначити їх тему).
Природознавство
- Розмноження та розвиток тварин, піклування про потомство.
- Свійські тварини.
- Пристосування тварин до життя в різних умовах. Опрацювання ст.117-120.розповісти,чому людина приручила диких тварин).
Основи здоров'я
- Опрацювати тему: Де можна гратись, а де- ні. Правила поведінки дітей надворі.(підр.ст.102- 110,зош.з друк.осн.ст.38-40)
Я у світі
Права й обов'язки громадян. Що буде, якщо...(опрац.ст.підр.91-92,101-103,зош.44-47)
Завдання
23.03-28.03.20р.
Природознавство
Гриби-живі організми. Бактерії. Віруси.(опрац.ст.підр.121-128,у зош.друк.осн.,ст.60-61).
Українська мова
Розвиток мовлення. Написання переказу за планом і мал. до впр.325,ст.136.
Добра синичка.
План
1.Бійка за хробачка.
2.Налякане горобченя.
3.Щедрість синички.
Змінювання прикметників за числами. Узагальнення знань учнів про прикметник (опрац. вправ 329,331,332,335).
Літературне читання
Дружба - це найбільший скарб.
В. Нестайко "Просто Олесь друг", М. Трублаїні "Омар", "Шоколад боцмана"(скор.).
Математика
Множення і ділення в межах 1000 виду 70×8,420÷6,320×6.
Перетворення іменованих чисел.
Задачі, пов'язані з одиничною нормою (опрац.ст.підр.133-135,завд.856,.860,861,870,877,878).
Основи здоров'я
Тема. Відпочинок на природі (опр.ст.111-114, у зош.друк.осн.ст41-42).
Я у світі
Тема. Я - європеєць. Україна на карті світу(опр.ст.підр.106-109,у зош.др.осн.ст.50-51).
Трудове навчання
Тема. Аплікація з тканини. Виготовлення аплікацій з використаних тканин.
Завдання
(30.03. – 03.04.)
Літературне читання
Творчість М. Трублаїні, "Омар", "Яшка і Машка", "Шоколад боцмана"(читати, переказувати, опрацювати питання до текстів).
Українська мова
Тема. Дієслово як частина мови. Зв'язок дієслова з іменником. Опрацювання правила про початкову форму дієслова (ст.141,підр., вправи 339,342).
Математика
Тема. Ділення суми на число, ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 39:3,72:3,50:2.
Розв'язування рівнянь, обчислення виразів (підр.890,895,907,914).
Робота над задачами (896,906,915)
Природознавство
Тема. Охорона рослинного і тваринного світу. Червона книга України (підр.ст.129-134,зош.ст.62-63)
Завдання
06.04-10.04.20р.
Дата
|
Зміст роботи
|
Примітки
|
6.04-10.04
|
Літературне читання
Тема. Загадки в природі.Творчість Є.Гуцала. «Прелюдія весни».
Тема. Коли твір відкриває своі таємниці. Творчість Ю. Збанацького. «Лелеки» .
Тема. Читаємо і порівнюємо твори різних жанрів. Г.Демченко «Лелеки».
|
|
6.04-10.04
|
Природознавство
Узагальнення та систематизація знань учнів.
Тема. Організм людини. Система органів тіла людини та іх значення для життя людини(с.142-144)
|
|
6.04-10.04
|
Математика
Тема.Перевірка ділення множенням. Ділення виду 360:3, 64:16. Складання і розвязування задач на 3 дії. Периметр прямокутника. Завдання 924,933, 942,950, 951.
|
Учні 3-Акласу вчаться за допомогою мультимедійних уроків програми РОЗУМНИКИ, яка дозволяє відразу перевіряти отримані знання
|
6.04-10.04
|
Українська мова
Тема. Розвиток мовленя.Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки ( впр.343).
Дієслова антоніми. Контрольна робота списування.
Аналіз контрольної роботи.
|
|
6.04-10.04
|
Основи здоров'я
Тема. Психічна і духовна складові здоров’я. Характер людини і здоров’я. Практична робота:визначення рис власного характеру (підручник с.121-124).
|
|
6.04-10.04
|
Я у світі
Тема. Такі різні й такі схожі країни та народи (підручник с.114-119).
|
|
6.04-10.04
|
Трудове навчання
Тема. Декорування виробів. Способи декорування виробів. Практична робота: декорування писанок.
|
|
21.04
Літературне читання
Тема. Творчість В.Чухліба, "Равлик"(с.151-153)
Украінська мова
Тема. Дієслова-синоніми. Впр. 351-редагування тексту (правильно переставити слова у реченнях-усно.)
Математика
Тема. Ділення двоцифрового числа на двоцифрове шляхом випробування, коли ділення перевіряємо множенням. (952-959, письмово 958,959)
22.04.
Математика
Тема. Зміна добутку при зміні одного множника у кілька разів.
Опрацювання правил з підручника на с.146. Письмово 967,968.
Украінська мова
Тема. Змінювання дієслів за часами. Опрацювання правила з підручника на ст.149, письмова вправа359.
Літературне читання
Тема. Все так цікаво навкруги. Творчість Д.Чередниченка, "Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик"(с.153-155,чит.)
Природознавство
Тема. Організм людини (опрац.ст.підр.142-146,зош.67-69)
Основи здоров'я
Тема. Навчання-найголовніша справа. Розвиток пам'яті та уваги (підр.с.125-130,зош.47-48).
23.04.
Украінська мова
Тема. Розвиток мовлення. Складання висловлювання про прочитаний твір(впр.360)
Математика
Тема. Зміна частки при зміні діленого у кілька разів. Розв’язок рівнянь. Опрацювання правила на ст.147,завдань,письм.975,976.
Трудове навчання
Тема. Самообслуговування. Культура харчування. Правила поведінки за столом. Сервірування столу до обіду.
24.04.
Літературне читання
Д.Чередниченко (продовження, опрацювання запитань на с.156)
Математика
Тема. Зміна частки при зміні дільника у кілька разів. Розв'язування рівнянь і задач. Опрацювання правила на с.148,письм.990,991.
Я у світі
Тема. Я вивчаю різні країни й народи(підр.ст.114-119,зош.с.54)
27.04- 30.04
27.04.
Літературне читання.
Позакласне читання по темі "Світ прози" (за вибором твори сучасних письменників).
Природознавство
Тема. Травна система (підр.с.149-150,зош.с.70-письмова дист.роб.)
Додаток -відеоурок:"З яких органів складається травна система"
28.04.
Математика
Тема. Розв'язування рівнянь. Розв'язування задач двома способами (підр.с.150-151,в зош.дист.роб.997,998).
Українська мова
Закріплення вивченого про часові форми дієслова. Навчальний діалог(поспілкуватись по телефону з однокласником).(підр.впр.361-дист.роб.)
Літературне читання
Творчість. О.Буценя. Висловлюємо свої міркування, "Айстри"(підр.с.156-157)
29.04.
Літературне читання.
Тема. Повість Рідний край-земний рай. Творчість М.Стельмаха, "Гуси-лебеді летять"(с.158-159,вивчення напам'ять першого абзацу прози!)
Українська мова.
Дієслова, що означають завершену і незавершену дію(підр.с.153-опрац.правило,впр.367)
Математика.
Розв'язування рівнянь, задач. Обчислення периметра прямокутника(підр.с.151-152,дист.роб.-1005,1006)
Основи здоров'я
Тема. Ознаки втоми і перевтоми(підр.с.129-130,зош.-с.49)
30.04.
Українська мова.
Вправи на розпізнавання часових форм дієслів (підр.впр.368-370, опрацювати програмові словникові слова з впр. 370-агроном,комбайн,комбайнер,фермер-запам'ятати їх правопис і значення!)
Математика
Тема. Частини. Позначення частин числа цифрами (опрац.завд.)1007-1015,відеопояснення розв'язання задачі1009 за планом)
Трудове навчання.
Самообслуговування. Одяг і взуття(пришивання ґудзиків з чотирма отворами).
Завдання (4.05-8.05)
04.05
Літературне читання. М. Стельмах "Гуси-лебеді."(продовження,ст.160-161).
Природознавство. Тема. Правила здорового харчування(підр.ст.151-153,зош.ст71,скласти меню для себе з корисних страв).
05.05
Математика. Визначення часу за годинником. Розв'язування задач і рівнянь(ст.154-155,завд.1024,1025).
Українська мова. Тема. Написання/ не /з дієсловами (повтор. правила про роздільне написання /не /з дієсловами з підр.на ст.156, скласти речення із фразеологізмом-впр.377).
Літературне читання. Узагальнення і систематизація знань за розділом "Світ прози"(ст.161-повтори і пригадай).
06.05
Українська мова. Розвиток мовлення. Складання привітання до Дня матері (впр.378, оформлення листівки).
Літературне читання. Контрольна робота. Робота з літературним твором (письмово).
Математика. Ділення трицифрового числа на двоцифрове шляхом випробування(опр.завд.1026-1035 вибірково).
Природознавство. Дихальна система (підр.ст.153-155,зош.ст72).
Основи здоров'я. Будь спокійним! Способи самозаспокоєння (підр.ст.131-133).
07.05
Українська мова. Контрольна робота.
Математика. Знаходження числа за його частиною. Розв’язування задач і нерівностей.(опрац.завд.1036-1045,вибірково).
Трудове навчання. Виготовлення і оздоблення виробів об'ємної форми).
08.05
Літературне читання. Тема. Світ гумористичних творів. Гумор в дитячій літературі. Творчість Г.Бойка, "Ось такий у мене ніс"(підр.ст.162-166,опрацювання значень сталих висловів).
Математика. Тема. Ділення з остачею (ознайомлення; опрацювання завд.1046-1056).
Я у світі. Тема . Винаходи людства (підр.опр. ст.126-129).
Завдання 12.05- 15.05
12.05
Математика
Тема. Ділення з остачею. Співвідношення між остачею і дільником (опрац.завд.1057-1065)
Додаток-відеоурок.
Українська мова
Робота над помилками диктанту "Українська піч" (додаток-відеодиктант)
Закріплення знань про дієслово як частину мови (опрац.впр.379-385)
Літ.читання
Тема. Світ дитини. Творчість М.Носова, "Витівники"(ст.166-167)
13.05.
Українська мова
Узагальнення знань учнів про дієслово (опр.впр.386-393,впр.387-розбір за схемою, ст.161)
Літ.читання
М.Носов (продовження,ст.168 ,опр.пит.)
Математика
Знаходження частини від числа.(опр.завд.1066-1082)
Природознавство.
Тема. Кровоносна система. Значення крові в організмі людини(підр.ст.155-157,зош.ст.73)
Основи здоров'я
Творчі здібності дитини. Розвиток уяви (ст.134-138,зош.ст.50)
14.05
Українська мова
Контрольна робота. Списування.
Математика
Ознаки подільності на 2 і на 5. Подвійні нерівності. Підготуватися до контр. роб.(опрац.завд.1083-1094)
Труд. навчання
Ознайомлення з різними видами людської діяльності і професіями: дизайнер, інженер-конструктор (зош.з основ здоров'я-ст.51-творче завдання)
15.05
Математика. Контрольна робота.
Літ .читання. Вправляння у читанні вголос незнайомого тексту за 1хв.
Я у світі. План роботи над проектом, зош.ст.61.
18.05
Літературне читання
Творчість А. Ліндгрен. Найкращий у світі літун Карлсон(ст.168-169)Навичка читання вголос(усно) Природознавство . Контрольна робота
19.05
Математика
Робота над помилками. Письмове множення на одноцифрове число виду213×3,127×3 (опрац.завд. вибірково 1095-1114)
Українська мова
Робота над помилками. Повторення вивченого. Що ми знаємо про текст, речення (впр.394-395)
Літературне читання
А.Ліндгрен "Малий і Карлсон,що живе на даху"(ур. ст.169-170).К.р. Навичка читання вголос.
20.05
Українська мова
Повторення Що ми знаємо про будову слова. Виконання навчальних вправ397-398
Літературне читання
Позакласне читання (твори сучасної укр.дит.літ.)
Природознавство
Робота над помилками. Здоровий спосіб життя(підр.ст.163-166,зош.ст.76)
Основи здоров'я
Тема Здоровим бути модно! (підр.ст.138-140,у зошиті виконати власний проект чи малюнок на цю тему,ст.52)
21.05
Українська мова
Розвиток мовлення. Складання розповіді на тему "Мої літні канікули"(впр.396).
Математика
Повторення ділення з остачею(завд.1122-1131).
Трудове навчання
Повторити загальні правила безпеки життя.
22.05
Літературне читання
Продовження теми, ст.170-171).
Математика
Повторення множення на одноцифрове число(завд.1132-1139) .
Я у світі
Тема. Земля-спільний дім для людей. Необхідність взаємодопомоги, співпраці, охорони природи спільними зусиллями.
25.05
Літературне читання
Тема. Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом "Світ гумористичних творів" (опрацюв.завд. підр.на ст.173)
Природознавство
Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів. Навчальний проект: "Який дар природи для людства найцінніший-повітря, вода, тварини, рослини, ґрунт, корисні копалини?(усний)
26.05
Математика
Тема. Повторення обчислення значень виразів на кілька дій. Перевірка ділення з остачею (опрац.завд.1140-1147).
Українська мова
Тема. Повторення вивченого матеріалу .Що ми знаємо про частини мови. Опрацювання тесту –самоконтролю (ст.166,впр.399 і 400).
Літературне читання
Тема. Узагальнення і систематизація знань за 2 семестр.
27.05
Українська мова
Розвиток мовлення на тему "Яким має бути справжній друг"
Літературне читання
Позакласне читання на тему "Світ гумористичних творів."
Математика
Повторення усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел (опр.завд.1148-1157,вибірк.)
Природознавство
Узагальнення і систематизація вивченого.
Підсумок за рік.
Основи здоров'я
Підсумок за рік.
28.05
Українська мова
Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік(тести для самоконтролю(впр.401)
Математика
Повторення письмового додавання і віднімання трицифрових чисел(опр.завд.вибірк.1158-1162)
Трудове навчання
Повторення правил безпеки життя. Підсумок за рік
29.05
Літературне читання
Підсумок за рік.
Математика
Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів.Підсумок за рік.
Я у світі
Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.
Завдання з Англійської мови
Розділ 7 (Unit 7) A trip in a balloon.
- Вивчити усно і письмово нові слова на ст. 76.
- Навчитись читати діалог на ст. 77 пізніше після читання навчитись відтворювати діалог на пам'ять на ст.77
- Написати в зошиті впр. 1ст. 78 розповідні речення (there is/there are), як на зразку.
- Написати в зошиті впр. 2 ст. 78 запитальні речення (Is there/Are there) і відповіді до них, як на зразку.
- Навчитись читати діалог ст. 79
- Вивчити усно і письмово слова ст. 80
- Вивчити усно і письмово місяці ст. 80
- Навчитись читати «The months of the year” ст. 80 вивчити перших три стовпчики. Після карантину другу половину вивчити. (По бажанню можна вивчити весь текст).
- Виконати впр 1 ст. 81 вправа до тексту «The months of the year”
- Написати письмово впр. 1 ст. 83 по малюнках описати два місяці.
- А також виконати письмово всі вправи з workbook Розділ 7.
- Check up 7 не виконувати.
Розділ 8
Вивчити слова усно та письмово на ст. 84
Навчитись читати та перекладати діалог на ст. 85
Пояснення граматики до ст. 86
Yesterday-вчора
Was/were
Was-був (використовується в минулому часі в однині)
Was-використовується до таких займенників he/she/it/I
Наприклад:
I was happy. She was sad.
Were-були (використовується в минулому часі в множині)
Were- використовується до таких займенників you/we/they
Наприклад:
They were happy. They were sad.
Написати письмово впр 1, 2 ст. 86 по даній граматиці.
Пояснення годин до ст. 87
What’s the time?- Котра година?
Half past- половина
Якщо рівна година ми кажемо It’s two o’clock.-Друга година.
Якщо половина ми кажемо half past-половина після.
Тобто, якщо ми хочемо сказати – половина третьої-, то ми кажемо -It's half past two. – Половина після другої це і є половина третьої.
Наприклад:
It’s half past three- Половина четвертої (половина після третьої)
It's half past five-Половина шостої
Написати письмово впр 1 ст. 87
Вивчити усно та письмово слова ст. 88
Навчитись читати та перекладати текст «A very funny monster!» ст. 88
Виконати письмово впр 1, 2 ст. 89
Написати впр 1 ст. 91 (описати малюнки)
Виконати письмово всі вправи з Workbook розділ 8
Check-up 7, 8 виконувати
Зворотній зв'язок:
[email protected] (Солтисяк Олена Любомирівна)
[email protected] (Федоронько Інна Богданівна)
[email protected] (Козоріз Ірина Павлівна)
Завдання з Інформатики
Завдання
|
Зворотній зв’язок
|
Вчитель
|
12.03 – 03.04.2020
1. Основні команди редагування: виділити, вирізати, копіювати, вставити, видалити. Введення символів за допомогою клавіатури.
Презентація 25.
2. Доповнення текстів зображенням.
Презентація 26
3. Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць. Презентація 27
06.04 – 10.04.2020
4. Порівняння текстів з оманливою та правдивою інформацією. Пошук хибних висловлювань у текстах. Презентація 28
20.04 – 24.04.2020
5. Доповідач/доповідачка та презентація. Культура презентування. Презентація 29
|
Зробити фото виконаних завдань і надіслати вчителю на електронну адресу
|
Шмир Ольга Зіновіївна
|
Файл "Гумор у мистецтві" можна переглянути тут.
Файл "Веснянки" можна переглянути тут.
Зворотній зв'язок:
Чех Зоряна Любомирівна: [email protected]
Завдання з фізичної культури
- Ходьба на місці, високо піднімаючи коліна 40 - 60 сек.
- В.П. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі : кругові оберти головою в ліву та праву сторони 4 – 8 разів.
- В.П. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі: повороти голови ліворуч, праворуч.
- В.П. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі: згинання і розгинання рук в положення вперед, в сторони, вгору 4 – 8 разів.
- В.П. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі: кругові оберти в плечах ( руки прямі), в ліктях, кистями 4 – 8 р.
- В.П. - стійка, ноги нарізно, руки на поясі: нахили тулуба вправо, вліво в поєднані з рухами рук.
- В.П. - стійка, ноги нарізно, руки на поясі: повороти тулуба направо, наліво в поєднані з рухами рук.
- В.П. - стійка, ноги нарізно, руки на поясі : півнахил. Кругові оберти тулубом 5 – 6 разів вправо та вліво.
- В.П. – О.С. – руки за голову, пальці рук зчеплені в «замок» 1 – руки нагору ( дивитись на кисті ), піднятись на носки, прогнутись вдих; 2 – В.П. видих. Повороти 6 – 8 разів.
- В.П. – О.С. – 1 – праву руку вперед; 2 – ліву руку вперед; 3 – праву руку перед грудьми; 4 – ліву руку перед груддю; 5 – руки перед груддю, кисті вверх; 6 – руки вверх; 7 – руки в сторони; 8 – руки вниз. Повторити 3 – 4 рази.
- В.П. – О.С. - руки на пояс. 1-4 –праву ногу вперед на носок, у сторону, назад, приставити; повторити 5 – 8 разів, те ж лівою ногою.
- В.П. – О.С. – 1 - 2 присісти, руки вперед 3 – 4 – В.П. повторити 6 – 8 разів.
- В.П. – О.С. – стояти на лівій нозі, кругові оберти в коліні в ліву та праву сторони; оберти ступнею вліву та праву сторони 1 – 8 разів, те ж саме стоячи на правій нозі. 1 – 8 разів.
- В.П. – О.С. – руки на пояс. Стрибки на місці ( ноги нарізно).
- В.П. – О.С. – руки на поясі. Стрибки на лівій , на правій ногах 1 хвилина.
- В.П. – О.С. –руки на поясі 1 – 2 – 3 стрибки на місці ( на обох ногах ) 4 –стрибок з поворотом на 90 градусів . Повторити 4 – 6 разів. Після стрибків ходьба на місці з глибоким диханням.
Ранкова гігієнічна гімнастика
Ранкова гімнастика, або так звана "зарядка”, є дієвим засобом фізичного виховання школярів. Наукові дослідження багатьох авторів свідчать про те, що систематичне виконання спеціального комплексу фізичних вправ після сну позитивно впливає на стан здоров’я і фізичний розвиток дітей. Під впливом "зарядки” покращується кровообіг, зміцнюється нервова, дихальна, серцево-судинна системи, покращується діяльність органів травлення, стимулюється діяльність кори головного мозку, зміцнюється опорно-руховий апарат, розвиваються фізичні якості і сила волі, наполегливість, терпіння, підвищується працездатність.
Виконання вправ на відкритому повітрі, водні процедури після "зарядки” сприяють загартуванню організму. Заняття ранковою гімнастикою виховують дисциплінованість, організованість, привчають дотримуватись режиму дня, сприяють виробленню й інших корисних звичок.
Ефективність впливу гімнастики на учнів залежить від того, наскільки вони правильно виконують вправи, дотримуються послідовності у іх виконанні і кількості повторень кожної окремої вправи.
Завдання ранкової гімнастики:
- сприяти швидкому переходу від сну до пробудження;
- підвищити розумову працездатність, створити готовність до наступної праці;
- стимулювати розвиток м’язів, що забезпечують правильну поставу, розвивають органи дихання, кровообігу, поліпшують обмін речовин;
- сприяти загартуванню організму учнів.
До складу комплексу вправ ранкової гімнастики входять загальнорозвиваючі вправи без предметів і з предметами (легкі гантелі, скакалка, гімнастична палиця, прапорці, великий м’яч, обруч, еспандер і т. ін.). Усі вправи комплексу повинні бути простими, легкими для засвоєння і виконання, різноманітними і цікавими, виконуватись з великою амплітудою.
Добір вправ здійснюється з урахуванням можливості впливу на різні групи м’язів і внутрішні органи. Не рекомендується виконувати вправи на силу, з великими обтяженнями, статичного характеру, на витривалість.
Комплекс ранкової гімнастики будується за такою схемою:
1. Ходьба або легкий біг без напруження (вони сприяють пожвавленню діяльності організму і загальному розігріванню).
2. Вправи типу потягування (сприяє виправленню хребта, покращенню кровообігу в м’язах рук і плечового поясу, розправленню грудної клітки. Вправа виконується стоячи або лежачи в повільному темпі. На потягування робиться вдих, з поверненням у вихідне положення — видих).
3. Вправи для м’язів ніг (сприяють зміцненню м’язів ніг, покращує кровообіг. Це можуть бути різні присідання або випади у поєднанні з рухами рук або тулуба. Дихати потрібно у такт з рухами).
4. Вправи для м’язів живота і спини (найчастіше використовуються різні нахили вперед і назад. Вправи такого типу зміцнюють м’язи черевного пресу і спини, збільшують рухомість хребта).
5. Вправи для рук і плечового пояса (як правило це, згинання і розгинання рук в упорі лежачи або з упором на крісло, стіл. Після виконання вправи такого характеру рекомендується зробити потрушування руками, щоб зняти з них напруження).
6. Вправи для бокових м’язів тулуба (застосовуються нахили вбік, нахили з поворотами навколо осі тулуба і з рухами рук).
7. Стрибки або біг (вони сприяють покращенню обміну речовин в організмі, тренують серце й легені, зміцнюють м’язи й суглоби ніг. Стрибки варто поєднувати з просуванням вперед на двох ногах або почергово спочатку на одній, потім на другій нозі. Можна включати також стрибки через скакалку, біг з високим підніманням стегна).
8. Вправи для заспокоєння дихання і кровообігу (ходьба, вправи на дихання, розслаблення і т. ін.).
Для першокласників, особливо при вивченні першого комплексу вправ, важливо знайти такі вправи, які б відповідали рівню їх фізичної підготовленості, викликали живий інтерес до виконання. Спочатку це можуть бути окремі найпростіші рухи . Щоб підвищити інтерес і емоційність учнів у виконанні вправ, кожну вправу можна порівняти із зображенням тії чи іншої тварини. Наприклад, першу вправу типу потягування можна назвати:
«Півник». В. п. – о. с. 1-2 – права рука вгору, ліва рука назад, пальці рук розвести – вдих; 3-4 – в. п. – видих. На наступні чотири рахунки – те саме зі зміною положення рук. Повторити 4-6 разів.
Друга вправа для ніг.
«Кенгуру». В. п. – стійка ноги нарізно. 1 – упор присівши – вдих; 2 – встати, руки до плечей, кисті стулити в кулаки, лікті опустити, плечі відвести назад – видих; 3 – руки вгору – вдих; 4 – руки вниз – видих. Повторити 6-8 разів.
Третя вправа для м’язів тулуба.
«Риба». В. п. – лежачи на животі, руки вниз. 1-2 – руки назад, прогнутись у попереку, підняти голову, ліва нога назад – вдих; 3-4 – В. п. – видих. На наступні чотири рахунки – те саме, але піднімаючи праву ногу назад. Повторити 6-8 разів.
Четверта вправа для м’язів рук, ніг, тулуба.
«Видовжена гадюка». В. п. – лежачи на спині. 1 – групування лежачи на спині («згорнута гадюка») – вдих; 2 – в. п. – видих. Повторити 6-8 разів.
П’ята вправа для косих м’язів тулуба.
«Жирафа». В. п. – упор стоячи на колінах. 1 – ліва рука вгору, права рука назад з поворотом тулуба вправо – вдих; 2 – в. п. – видих. На наступні два рахунки – те саме з поворотом тулуба вліво. Виконувати в повільному темпі. Повторити 6-8 разів. Шоста вправа – стрибки.
«Горобці». В. п. – вузька стійка ноги нарізно, стопи паралельно, руки на пояс. Стрибки на двох ногах. Під час стрибків спину та голову тримати прямо. Стрибки можна виконувати з невеликим просуванням вперед і назад, вліво і вправо, з поворотами.
Сьома вправа – ходьба.
При закріпленні даного комплексу вправ необхідно поступово вводити термінологічні назви поз, положень рук, ніг, тулуба, частин тіла; поняття, що характеризують напрямок, амплітуду, ритм і т. п. На цьому етапі дуже важливо навчати учнів здійснювати самоконтроль за власними рухами, узгоджувати їх з диханням.
Важливо знати також, що до середини комплексу складність і темп виконання вправ збільшується; потім поступово ці компоненти комплексу знижуються. Збільшення або зменшення навантаження регулюється шляхом:
1) зміни амплітуди рухів;
2) прискорення або сповільнення темпу виконання вправ;
3) збільшення або зменшення числа повторень вправ;
4) включення в роботу більшого або меншого числа м’язів груп;
5) збільшення або скорочення пауз між вправами.
Комплекс вправ слід періодично змінювати. Час виконання комплексу ранкової гімнастики триває в межах 12-15 хвилин.
Під час виконання вправ велике значення має правильне дихання. Учнів потрібно навчити поєднувати вдих і видих з рухами. Вдих, як правило, робиться з підніманням рук вгору або розведенням їх в сторони, з потягуванням і випрямленням тулуба після нахилів, поворотів, присідань.
Видих робиться при опусканні рук вниз, під час нахилів і поворотів тулуба, присідань, в момент напруження м’язів, особливо м’язів живота. Дихати слід через ніс.
Поради батькам
Щоб заняття стали звичними для дитини, необхідно щоденно в один і той самий час піднімати її на «зарядку». Ранком потрібно прокинутись на 15-20 хв. раніше за дитину, відкрити вікно (зимою – кватирку), добре провітрити кімнату. Якщо погода, краще робити «зарядку» на відкритому повітрі.
Приготуйте разом з дитиною ще звечора все необхідне для занять: майку, труси, тренувальний костюм, шапочку, необхідний спортивний інвентар, рушник, таз, глечик з водою (щоб вона до ранку нагрілася до кімнатної температури), килим і т. ін.
За встановленим сигналом (нагадування, дзвоник будильника, програвання веселої музики і т. ін.) дитина повинна встати з ліжка. Якщо ви вирішили займатись ранковою гімнастикою разом з дитиною (ідеальний варіант), не припиняйте ці заняття до того часу, поки в неї не буде сформована звичка щоденно виконувати «зарядку».
Не забувайте, що дитина намагається робити те, що дає швидкий і очевидний ефект. Тому поясніть дитині, що тільки систематичні і тривалі заняття ранковою гімнастикою мають позитивний вплив на фізичну і розумову працездатність, розвивають силу, гнучкість, спритність та інші фізичні якості. Всі необхідні знання і навички практичного виконання вправ комплексу ранкової гімнастики дитина отримує на уроках фізичної культури. Прослідкуйте за тим, щоб вона дотримувалась усіх вимог вчителя щодо виконання комплексу.
Після «зарядки» привчайте дитину робити водні процедури. Найбільш прості форми загартування водою – обтирання тіла, миття ніг прохолодною водою, обливання, душ, купання.
Орієнтовні комплекси ранкової гімнастики
Для учнів 3 класу
1. Ходьба на місці – 1 хвилина.
2. В. п. – о. с. 1-2 – дугами руки вгору, піднятися навшпиньки; 3-4 – в. п. Повторити 6-8 разів.
3. В. п. – о. с. 1 – стійка на правому коліні, руки на пояс; 2 – в. п.; 3-4 – те саме в стійку на лівому коліні. Повторити 6-8 разів.
4. В. п. – вузька стійка, руки на пояс. 1 – глибокий присід, руки вперед (п’ятки від підлоги не відривати); 2 – в. п. Повторити 10-12 разів.
5. В. п. – стійка руки в сторони. 1 – нахил вліво, права рука за голову, ліва за спину; 2 – в. п.; 3-4 – те саме з нахилом вправо. Повторити 4-6 разів у кожний бік.
6. В. п. – стійка на колінах. 1 – упор на лівому коліні боком; 2 – в. п.; 3-4 – те саме на правому коліні. Виконується в повільному темпі, з фіксацією положень тулуба на рахунок 1 та 3. Повторити 4-6 разів у кожний бік.
7. В. п. – о. с. 1 – упор присівши; 2 – стійка на колінах, руки в сторони; 3 – упор присівши; 4 – в. п. Повторити 6-8 разів.
8. В. п. – упор присівши. 1-2 – перекат назад; 3-4 – в. п. Вправа виконується на м’якому килимі в повільному темпі.
9. Стрибки зі скакалкою. 2´10.
10. Ходьба, вправи на дихання 1 хв.
Віршовані вправи для учнів
Орієнтовний час: 2-5 хвилин.
«Полювання на лева»
— Ми йдемо полювати на лева. (Впевнено йдемо по колу)
— Не боїмося ми нічого! (Відображаємо активним розмахуванням рук)
— Ой, а це що?
— Болото! Чав! Чав! Чав! (Імітуємо обережний хід, високо піднімаючи коліна)
— Ой, а це що?
— Море! Буль! Буль! Буль! (Робимо плавальні рухи руками)
— Ой, а це що?
— Поле! Топ! Топ! Топ! (Тупаємо ногами)
— Ой, а це що?
— Це дорога навпростець! (Упевнено йдемо)
— Ой, а це хто? Такий великий! (Показуємо) Такий пухнастий! (Рухи-погладжування)
— Ой, та це ж лев! (Показуємо, як злякалися)
— Побігли додому! Через поле! Топ! Топ! Топ!
— Через море! Буль! Буль! Буль!
— Через болото! Чав! Чав! Чав!
— Прибігли додому! Сховалися! (Присіли)
— Які ми молодці! (Погладжуємо себе по голові)
— Які ми хоробрі! (Легенько стукаємо кулачком по грудях)
— Ми нічого не боїмося! (Заперечливо похитуємо вказівним пальчиком)
«Сонечко сяє»
Сонечко сяє, сопілочка грає
Річка тече,човник пливе.
Правим веслом гребемо,
Лівим веслом гребемо,
А тепер двома руками.
Поспішаємо до мами!
«Гори Карпати»
Раз-два – піднімається гора,
Три, чотири – це круті гірські схили,
П'ять, шість – це орли дивний танець завели,
Сім, вісім – це смерічки похилилися до річки,
Дев'ять, десять – це вода з водоспаду витіка.
Буратіно потягнувся.
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів –
Мабуть, ключик загубив!
Щоб його нам відшукати,
Треба нам навшпиньки стати!
Т
Темп та кількість повторень дозувати по своїх можливостях