Звіт директора школи за 2014-2015 навчальний рік

17.06.2015   Administrator   Категорія: Звіт освітнього закладу

 

Відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Статуту школи та наказу МОН України № 55 від 28.01.2005р. щорічно по завершенню навчального року директор школи звітує перед педагогічним колективом, батьками та учнями на загально шкільній конференції про виконану роботу за рік.

Примірне положення «Про порядок звітування…» передбачає відповідну структуру щорічного звіту, дотримуючись якої, дозвольте доповісти про наступне.

2014-2015 навчальний рік став ще одним важливим кроком у підвищенні результативності роботи педагогічного, батьківського та учнівського колективів, створенню умов розвитку кожної дитини та її самовдосконалення та впровадження в практику роботи інноваційних методів та технологій навчання учнів.

Протягом 2014-2015 н.р. в школі працювало:

                  78 – вчителів              2 – педагоги-організатори

                   2 – бібліотекарі          1 – психолог

Розподіл педагогічних працівників за кваліфікаційним рівнем у порівнянні з минулим роком

Щорічно вчителі проходять атестацію на встановлення чи підтвердження кваліфікаційного рівня. В 2014-2015н.р. було атестовано 17 вчитель, що становить 19%.

Серед атестованих вчителів:

атестовано на відповідність раніше присвоєній:  

  • кваліфікаційній категорії  «Спеціаліст вищої категорії» - 12 вч. (минулого року – 12 вч.)
  • педагогічному званню «Старший учитель» - 5 вч. (минулого року – 5 вч.)

                  

присвоєно:

  • кваліфікаційну категорію  «Спеціаліст І категорії» - 1 вч. (минулого року – 1 вч.)
  • кваліфікаційну категорію  «Спеціаліст ІІ категорії» - 1 вч. (минулого року – 2 вч.)
  • кваліфікаційну категорію  «Спеціаліст вищої категорії» - 2 вч.
  • педагогічне звання «Старший учитель» - 3 вч. (минулого року – 5 вч.)
  • педагогічне звання «Учитель-методист» - 3 вч. 

Аналіз якісного складу учнів

Мережа класів і рух учнів:

На початок навчального року - 846

У тому числі:

Класи

К-сть класів

В них учнів

1 – 4

10

276

5 – 9

15

445

10 – 11

4

96

Всього

29

817

 

Середня наповнюваність станом на 01.09.2014 року – 28 уч.

Навчались у ІІ зміну три  2 класи – 60 учнів (минулого року – 3 класи, 74 учні)

Рух учнів протягом 2014-2015 н.р.:

Вибули із перевідних класів – 18 учнів (із них 9 – виїзд з Тернополя)

Прибули у перевідні класи – 29 учнів

Закінчили школу:

            11 клас    - 56 учнів

            9 клас      - 76 учнів

Учні з 1 по 11 клас вивчають англійську мову, а з 5 по 11 клас – другу іноземну. Зокрема,

Назва іноземної мови, що вивчається

К-сть груп

К-сть учнів

Англійська

85

817

Німецька

24

376

Французька

9

83

Польська

6

87

 

Аналіз навчальних досягнень учнів на кінець року характеризується наступними цифрами:

Класи

К-сть учнів

Рівень навчальних досягнень

Високий

Достатній

Середній

Низький

3

82

36 уч. – 43,9%

41 уч. – 50%

5 уч. – 6%

-

4

75

16 уч. – 21,3%

40 уч. – 53,3%

18 уч. – 24%

1 уч. – 1,3%

5

96

18 уч. – 18,7%

57 уч. – 59,3%

21 уч. – 21,9%

-

6

90

6 уч. – 6,7%

40 уч. – 44,4%

42 уч. – 46,7%

2 уч. – 2,2%

7

95

12 уч. – 12,6%

22 уч. – 21,2%

61 уч. – 64,2%

-

8

88

9 уч. – 10,2%

29 уч. – 33%

43 уч. – 49%

7 уч. – 8%

9

76

15 уч. – 19,7%

25 уч. – 32,9%

35 уч. – 46%

1 уч. – 1,3%

10

40

9 уч. – 22,5%

9 уч. – 22,5%

20 уч. – 50%

2 уч. – 5%

11

56

21 уч. – 37,5%

34 уч. – 60,7%

1 уч. – 1,8%

-

5-11 класи

541

90 уч. – 16,6%

216 – 39,9%

223 – 41,2%

12 – 2,2%

Всього 3-11 класи

698

142 уч. – 20,3%

297 – 42,5%

246 – 35,2%

13 – 1,9 %

 

У порівнянні із 2013-2014 н.р. збільшилася кількість учнів, у яких високий рівень навчальних досягнень, на 1,5%, зменшилася кількість учнів, які закінчили навчальний рік із низьким рівнем навчальних досягнень на 0,8%.

 Інформація про учнів 2-8 та 10 класів нагороджених Похвальним листом за підсумками навчання у 2014-2015 н.р.

Клас

Загальна кількість учнів

Кількість учнів нагороджених Похвальним листом

%

2-А

31

8

25,8%

2-Б

29

15

51,7%

3-А

31

17

54,8%

3-Б

28

13

46,4%

3-В

23

6

26%

4-А

26

2

7,7%

4-Б

28

8

28,6%

4-В

21

6

28,6%

5-А

34

7

20,6%

5-Б

29

4

13,8%

5-В

33

7

21,2%

6-А

28

3

10,7%

6-Б

30

1

3,3%

6-В

32

2

6,3%

7-А

35

7

20%

7-Б

30

1

3,3%

7-В

30

4

13,3%

8-А

31

5

16,1%

8-Б

29

3

10,3%

8-В

28

1

3,6%

10-А

18

3

16,7%

10-Б

22

6

27,3%

Всього

626

129

20,6%

 

Показник якості навченості (ПЯН) учнів 5-11 класів

Інформація про результати ДПА

11 класи

Здавало ДПА – 56

Звільнені від ДПА – немає        

Предмети

К-сть учнів, які здавали

Рівень досягнень

Високий,

к-сть / %

Достатній,

к-сть / %

Середній,

к-сть / %

Початковий, к-сть / %

Українська мова

56

17

30,4%

27

48,2%

12

21,4%

-

Англійська мова

56

56

100%

-

-

-

Історія України

56

41

73,2%

15

26,8%

-

-

 

9 класи

Здавало ДПА – 75

Звільнені від ДПА – 1

 

Предмети

К-сть учнів, які здавали

Рівень досягнень

Високий,

к-сть / %

Достатній,

к-сть / %

Середній,

к-сть / %

Початковий, к-сть / %

Українська мова

75

31

41,3%

34

45,3%

10

13,3%

-

Математика

75

30

40%

30

40%

13

17,3%

2

2,7%

Англійська мова

75

45

60%

26

34,7%

4

5,3%

-

 

4 класи

Здавало ДПА – 74

Звільнені від ДПА – немає        

Предмети

К-сть учнів, які здавали

Рівень досягнень

Високий,

к-сть / %

Достатній,

к-сть / %

Середній,

к-сть / %

Початковий, к-сть / %

Українська мова

74

43

58,1%

29

39,2%

2

2,7%

1

1,4%

Українська мова (читання)

73

51

69,9%

20

27,4%

2

2,7%

-

Математика

74

46

62,2%

240

32,4%

4

5,4%

-

 
Результати ЗНО випускників ТСШ №5

Робота з педагогічними кадрами. Робота з обдарованими учнями

Основним  із завдань методичної служби школи є стимулювання розвитку особистісного та професійного потенціалу вчителя. З цією метою у начальному закладі підтримуються усі намагання педагогів стосовно підвищення своєї власної професійної компетентності.

Протягом минулого навчального року педагогічним та учнівським колективами за участю батьків реалізовано багато цікавих справ, серед яких можна відмітити такі як: створення сайту школи, участь в міжнародних проектах («Моє бачення Європи», "Відкрита Польща", Програма обміну майбутніх лідерів FLEX та ін.), перемога учнів  8-В класу у всеукраїнському конкурсі в рамках проекту „Samsung назустріч знанням”, широке розгортання волонтерського руху, нагородження школи дипломом Міністерства освіти та науки України за творчу працю з підвищення якості національної освіти у рамках шостої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2015», відкриття меморіальної дошки Олександру Орляку, випускнику школи, який героїчно загинув у зоні АТО, робота над проектами «Буквар для депутатів», «Конституційна реформа в Україні: Погляд із-за шкільної парти» та багато інших.

Активізація методичної роботи дозволила забезпечити активне впровадження у навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій. Так, з ініціативи заступників директора з навчально-виховної роботи Андрющенко Т.Ю., Мариніної О.І., Погорілої О.І., виховної роботи Оберванюк О.І. та активної участі вчителів-предметників у листопаді та лютому поточного навчального року було проведено цикл відкритих уроків на тему: «Використання інноваційних технологій з метою розвитку творчих здібностей та нахилів учнів». Результативною у цьому напрямку була творча діяльність учителів англійської мови Хміляр М.З., Славської О.Л., Солсун Т.В., Заверухи Н. Б, Погорілої О.І., Ситар Я.Б., Солтисяк О.Л., Черновської Ж.І.; фізики Сенишина О.Я.; початкових класів Фаріон Н.А., Черненко Б.Б., Назар О.М., фізичної культури Олексієнко О.Б., Кавчак І.Я., трудового навчання та економіки Гуменюк М.М., образотворчого мистецтва Гаргури Г.С. Даними вчителями були проведені відкриті уроки з урахуванням власних методичних тем самоосвіти та проблеми школи, над реалізацією якої працює педагогічний колектив. Уроки педагогів відрізняв високий рівень педагогічної майстерності, творча активність дітей, демократичний стиль спілкування.  Обговорення уроків на засіданням шкільних методичних комісій засвідчило, що розвиток творчих здібностей та нахилів учнів на уроці неможливий без застосування індивідуалізації та диференціації навчання.

У поточному навчальному році підвищили свій кваліфікаційний рівень 13 учителів. Набутим досвідом педагоги мали змогу поділитися на засіданнях педагогічних рад, оперативних нарад, шкільних методичних комісій, семінарах-тренінгах, які проводились у школі протягом навчального року.

У 2014-2015 н.р. педагогічний колектив узагальнив розпочату у 2009-2010 навчальному році роботу над реалізацією науково-методичної проблеми: «Розвиток індивідуальних здібностей та творчих нахилів учнів». Серед першочергових завдань даного періоду було створення оптимальних умов для розвитку та творчої  реалізації учнів школи, формування покоління, здатного навчатися все життя. Це завдання спонукало до пошуку нових педагогічних технологій, до створення такого освітнього середовища, яке б забезпечило кожному учневі можливість проявити закладений у ньому від природи творчий початок. Як результат у школі реалізується  комплекс психолого-педагогічних та науково-практичних заходів із розробки та впровадження ефективних засобів і технологій виявлення, навчання, виховання та самовдосконалення обдарованих дітей. На засіданні педагогічної ради  від 29 травня 2015 року (протокол №8) на тему: «Про підсумки роботи педколективу над єдиною науково-методичною проблемою: «Розвиток індивідуальних здібностей та  творчих нахилів школярів» були підведені підсумки та узагальнено шестирічний досвід роботи вчителів з вищевказаного питання. Упродовж даного періоду здійснено ряд заходів щодо розв’язання та реалізації даної проблеми у навчально-виховному процесі. Зокрема, дане питання вивчалося вчителями-предметниками на засіданнях шкільних методичних комісіях, які у свою чергу досліджували проблему виходячи із специфіки навчального предмету, який викладають. Робота педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою  аналізувалось адміністрацією школи на засіданнях педагогічних рад, у наказах; досліджувалося під час проведення відкритих уроків у рамках методичних декад, під час взаємовідвідування уроків вчителів з метою обміну досвідом щодо розвитку пізнавальної самостійності і творчих здібностей учнів; під час проведення позакласних, виховних, спортивних  заходів із активним залученням обдарованих дітей тощо. Якісним показником роботи з обдарованими учнями є результативність участі таких дітей в олімпіадах різного рівня, конкурсах, змаганнях, конкурсах-захистах науково-дослідних робіт при Малій академії наук. Беручи до уваги важливість даного дослідження, прийнято рішення визначити дану проблему актуальною, оскільки саме творча навчальна діяльність є важливим фактором формування в учнів життєво важливих компетенцій, тому сприятиме реалізації моделі випускника школи як компетентнісної особистості. Враховуючи анкетування методичних запитів педагогічного колективу (квітень 2015 р.), вирішено розпочати роботу над реалізацією нової науково-методичної проблеми, яка, у певній мірі, продовжує напрацювання педагогів школи з питання роботи з обдарованими учнями, а саме: «Формування життєвих компетентностей особистості учня на основі розвитку творчих здібностей на уроках та в позаурочній діяльності шляхом впровадження інноваційних навчально-виховних технологій». Відповідно до проведеного аналізу визначено мету роботи над новою науково-методичною проблемою: створення оптимальних умов для формування життєвих компетентностей особистості учня шляхом розвитку його творчих здібностей на уроках та в позаурочній діяльності в атмосфері співробітництва і конструктивної взаємодії вчителя та учня шляхом впровадження інноваційних навчально-виховних технологій.

Окрім того, поставлені завдання перед педколективом щодо реалізації нової проблеми: одним із першочергових можна вважати забезпечення умов для формування життєвих компетентностей особистості учня на основі розвитку його творчих здібностей.

Відповідно до вимог сучасного підходу й організації методичної роботи у ТСШ № 5 функціонує методична рада школи, завданням якої є планування та координація роботи шкільних методичних формувань. Головним елементом у системі методичної роботи нашої школи є методичні комісії, так як вони максимально враховують специфіку підвищення кваліфікації педагога як предметника. У навчальному закладі функціонує 5 методичних комісій: МК вчителів початкових класів (голова – Величко В.О.), МК вчителів іноземних мов (голови – Черновська Ж.І., Хміляр М.З.), МК вчителів української мови і літератури, світової літератури (голова – Потокій О.В.), МК вчителів фізико-математичного циклу (голова – Коваль Г.І.), МК класних керівників (голова – Коваль С.В.), МК вчителів фізичної культури (голова – Олексієнко О.Б.). Активними у діяльності є також наступні методичні формування: Школа молодого вчителя «Перші кроки до майстерності» (керівник – Лесишин Н.Л.), психолого-педагогічний семінар (керівник – Галянта Л.В.) та творчі групи: «Інформаційно-комунікаційні технології навчання»  (керівники – Крамар М.П., Славська О.Л.), «Здоров’язбережні технології на уроках» (керівник – Оберванюк О.І., Смолярська М.С.). Результати роботи шкільних методичних комісій систематизовано та оформлено у поточному навчальному році у формі звітів.

Основним  із завдань методичної служби школи є стимулювання розвитку особистісного та професійного потенціалу вчителя. З цією метою у начальному закладі підтримуються усі намагання педагогів стосовно підвищення своєї власної професійної компетентності. Так, у 2014-2015 навчальному році атестовано 17 педагогічних працівників, що становить 19% від усієї кількості учителів. За результатами атестації присвоєно такі кваліфікаційні категорії: «спеціаліст другої категорії» одному вчителю, «спеціаліст першої категорії» одному вчителю; двом педагогам – кваліфікаційну категорію  «Спеціаліст вищої категорії». Дванадцятьох учителів атестовано на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії». Серед них п’ятеро вчителів атестовано на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «Старший вчитель». Шістьом педагогам присвоєно педагогічні звання: трьом – «Старший вчитель» та ще трьом – «Учитель-методист». У поточному навчальному році підвищили свій кваліфікаційний рівень 13 учителів. Набутим досвідом педагоги мали змогу поділитися на засіданнях педагогічних рад, оперативних нарад, шкільних методичних комісій, семінарах-тренінгах, які проводились у школі протягом 2014-2015 навчального року. Зокрема, з метою стимулювання безперервної фахової та загальної освіти педагогів школи, розвитку уміння об'єктивно оцінювати результати своєї праці, активізації їхньої творчої професійної діяльності були проведені засідання шкільних методичних комісій у формі круглих столів (лютий 2015р.), на яких було заслухано презентації педагогічного досвіду вчителів, які атестуються. Виступи педагогів були представлені у формі презентацій, виконаних у Power Point.

Активізація методичної роботи дозволила забезпечити активне впровадження у навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій. Так, з ініціативи заступників директора з навчально-виховної роботи Андрющенко Т.Ю., Мариніної О.І., Погорілої О.І., виховної роботи Оберванюк О.І. та активної участі вчителів-предметників у листопаді та лютому поточного навчального року було проведено цикли відкритих уроків на тему: «Використання інноваційних технологій з метою розвитку творчих здібностей та нахилів учнів». Результативною у цьому напрямку була творча діяльність учителів англійської мови Хміляр М.З., Славської О.Л., Солсун Т.В., Заверухи Н. Б, Погорілої О.І., Ситар Я.Б., Солтисяк О.Л., Черновської Ж.І.; фізики Сенишина О.Я.; початкових класів Фаріон Н.А., Черненко Б.Б., Назар О.М., фізичної культури Олексієнко О.Б., Кавчак І.Я., трудового навчання та економіки Гуменюк М.М., образотворчого мистецтва Гаргури Г.С. Даними вчителями були проведені відкриті уроки з урахуванням власних методичних тем самоосвіти та проблеми школи, над реалізацією якої працює педагогічний колектив. Уроки педагогів відрізняв високий рівень педагогічної майстерності, творча активність дітей, демократичний стиль спілкування.  Обговорення уроків на засіданням шкільних методичних комісій засвідчило, що розвиток творчих здібностей та нахилів учнів на уроці неможливий без застосування індивідуалізації та диференціації навчання.

У 2014-2015 н.р. Мариніною О.І. продовжено роботу по впорядкуванню та систематизації матеріалів з досвіду роботи педагогів школи, представлені в електронному варіанті.

Проведено підготовку та організовано участь вчителів школи у першому етапі ІІ міського конкурсу педагогічних працівників ЗНЗ, ПНЗ, ДНЗ «Парадигма освітніх інновацій - 2015». З метою популяризації освітянських нововведень у навчально-виховний процес школи 15 грудня 2014р. у школі проведено педагогічний форум «Створення перспективних моделей розвитку інноваційного середовища навчального закладу», в якому  взяли участь 10 учителів у п’яти напрямках: 1) робота з обдарованими дітьми (вч. Гуменюк М. М.), 2) авторські програми та розробки занять варіативної складової НВП (вч. Фаріон Н. А.), 3) проект учителя-предметника (Олексієнко О. Б.), 4) профільне навчання (творча група у складі Черновської Ж.І., Погорілої О.І., Заверухи Н.Б., Хміляр М.З., Ситар Я.Б., Солтисяк О.Л.,) та 5) корекційно-розвивальний проект (Гірняк Г. Я.). За інноваційно-перспективну модель Техно-парку – 2015  педагогічний колектив школи нагороджений Дипломом ІІІ ступеня.

Триває робота по виявленню та підтримці обдарованих дітей у кожному класі з кожного навчального предмета. З цією метою створено банк даних обдарованих дітей,  у на даний час готується ІІІ випуск альманаху «Обдаровані діти ТСШ №5» (у друкованому та електронному варіантах).

Успішність реалізації мети розвитку творчої особистості залежить від того, хто навчає та виховує таку особистість.
У 2014-2015 навчальному році призерами ІІ етап Всеукраїнських предметних олімпіад стали:

І місце:  – Матвійків Вікторія, 11-Б клас – з німецької мови (вчитель Качор О.В.).

ІІ місце: –  Маринін Іван Павло, 8-А клас – з фізики (вчитель Сенишин О.Я.);

  • Маринін Іван-Пало, 8-А клас – з математики (вчитель Лисенко Л.Л.);
  • Головенко Анастасія, 9-А клас -  з німецької мови (вч. Дурай О.Д.);
  • Захарків Максим, 8-А клас – з німецької мови (вч. Мариніна О.І.);
  • Мандзин Мар’яна, 8-А клас – з німецької мови (вч. Мариніна О.І.).

ІІІ місце:  – Ткачук Ольга, 11-А клас – з англійської мови (вч. Заверуха Н.Б.);

          –   Замковий Владислав, 11-А клас – з географії (вч. Гамулевич О.П.);

          –   Козицька Любов, 10-Б клас – з англійської мови (вч. Романів Н. М.);

             та  з німецької мови (вч. Дурай О.Д.).

ІІІ етап Всеукраїнських предметних олімпіад:

Диплом ІІ ступеня:  –   Матвійків Вікторія, 11-Б клас – з німецької мови.

Учениця 11-Б класу Корець Вікторія отримала міжнародний сертифікат мовного іспиту з англійської мови IEHTS рівня В2. Учениця 11-Б класу Матвійків Вікторія отримала міжнародний сертифікат мовного іспиту з німецької мови Goethe-Zertifikat B2. Дячун Богдан, 10-А клас, нагороджений іменною премією ім.Олександра Смакули та спільними грамотами обласної державної адміністрації та обласної ради у номінації «Винахідники та раціоналізатори». Учениця 7-В класу Волошина Ірина (вчитель Костинська С. Й.) зайняла ІІ місце на XV Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика.

За результатами навчання 2014-2015 н.р. 129 учнів (минулого року було 131 учнів) 2-8 та 10 класів отримали Похвальні листи. 9 учнів закінчили школу із Золотою медаллю, а 1 учень – із Срібною медаллю. 9-й клас закінчили 76 учнів, з них 13-отримали свідоцтво з відзнакою, тобто, практично, кожен шостий учень закінчив навчальний рік з відзнакою.

Учень 3-Б класу Волянський Е. взяв участь у фінальному етапі 29 Міжнародного чемпіонату з розв’язування логічних математичних задач у м. Вінниці. У школі традиційно проводиться Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру». Свої знання з математики цього року продемонстрували 51 учень школи, де отримали результати: 16 учнів – «відмінно», 29 учнів – «добре», 4 учні –  «учасник».

Традиційними стали проведення спільних засідань методичних комісій вчителів української мови і літератури та початкових класів з метою консолідації зусиль вчителів-філологів та вчителів початкової школи для з’ясування проблем, пов’язаних із наступністю і перспективністю в навчанні  між початковою школою та середньою ланкою освіти; колективного пошуку оптимальних методик викладання  гуманітарних дисциплін у початковій школі та п’ятому класі основної школи з урахуванням  вікових особливостей учнів та відповідної підготовки педагогічних кадрів щодо впровадження нового Державного стандарту в освіті. Обговорювалась система відкритих уроків, на яких самими педагогами відслідковувалася динаміка форм і методів навчання учнів упродовж 4-5 класів.

У цьому навчальному році складний процес виховання здійснювався за допомогою різноманітних форм роботи класного керівника, вибір яких залежав від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей вихованців з урахуванням основних напрямків діяльності учнів. Збереження та зміцнення фізичного здоров’я учнів, їх моральне та громадянське виховання – постійно у центрі уваги кожного вчителя. З цією метою класні керівники організовують активну співпрацю з батьками, з медичними працівниками, шкільним психологом, з вчителями-предметниками. Особливу увагу звертають на фізичне виховання школярів. Педагоги  уважно стежать за станом дитини під час фізичних навантажень будь-якого характеру. Для профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів на уроках проводять фізкультхвилинки та гімнастику для очей.

У 2014-2015 н.р. класними керівниками була проведена ціла низка загальношкільних заходів. Заслуговують на увагу наступні: День Покрови – свято українського козацтва (класні керівники 5-11 класів), жовтень 2014р.; фестиваль української вишиванки: «З бабусиної скрині» (класоводи та класні керівники 5-11 класів), жовтень, 2014р.; День Пам’яті жертв Голодомору 1923-1933рр (класні керівники 5-11 класів, вчителі історії), листопад 2014р.; День пам’яті Героїв Небесної Сотні, лютий 2015р.; День пам’яті та примирення присвячений вшануванню жертв Другої світової війни, травень 2015р., Великодня ярмарка (Гаргура Г.С., класні керівники 5-11 класів), квітень, 2015р.; родинні свята, свято Матері (класні керівники 5-11 класів), травень 2015р. та ін.

Організовано зустрічі з колишніми воїнами УПА, репресованими; відкрито меморіальну дошку, приурочену вшануванню пам’яті випускника школи Орляка Олександра, що загинув в зоні АТО.

Духовне відродження України неможливо уявити без активної участі у ньому школярів та їхніх наставників. Саме з цією метою учні та вчителі ТСШ №5 розпочинають та завершують навчальний рік молитвою. Першого вересня, після урочистої святкової лінійки 5-та школа традиційно проводить свій перший урок з Богом, адже усі батьки, учні та вчителі ідуть до храму на святкову Літургію.

Першого червня, у День захисту дітей, Тернопільська спеціалізована школа №5 має духовну віднову – паломницьку поїздку до Марійського Духовного центру села Зарваниця. Учителі та сотні дітей, на чолі з братами-семінаристами, вирушили й цьогоріч до Зарваниці, щоб подякувати Богові за минулий навчальний рік. Після Святої літургії студенти Духовної семінарії імені Патріарха Йосипа Сліпого проводять духовні науки для учнів та вчителів, моляться разом з ними Хресну дорогу, омиваються свяченою водою в купелі св. Анни,  також організовують різні забави, навчають духовних пісень.  П’ята школа може гордитися такою традицією, адже духовне виховання юного покоління – це величезний крок у розвитку гідної, цілеспрямованої, духовної особистості.

Інформація про роботу вчителів початкових класів

Робота вчителів початкових класів у 2014-2015 н.р. була спрямована на вивчення та впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №462 від 20.04.2011 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», Законів України «Про освіту», наказів Міністерства освіти і науки України, виконання регіональних, обласних, міських програм.

Державний стандарт   сформовано на засадах особистісно орієнтованого і компетентнісного підходів, що   зумовлює чітке визначення результативної складової засвоєння змісту. Згідно зі Стандартом  освітній процес у початковій школі було спрямовано на досягнення результатів навчання учнів початкових класів – сформованих ключових і предметних компетентностей. У 2014-2015н.р.методична комісія вчителів початкових класів працювала  над реалізацією науково-методичної проблеми «Формування навчальних компетентностей та творчих здібностей молодших школярів в контексті особистісно орієнтованого навчання».

Для забезпечення належних умов для організації навчально-виховного процесу учнів 1-4 класів відповідно до Державного стандарту початкової  загальної освіти та Листа МОН молодь спорт №1/9-66 від 30.01.12року «Щодо проведення Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!»методичною комісією були проведені засідання,на яких обговорювались актуальні теми:

- Впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти та переходом перших - третіх  класів на нові Типові навчальні плани початкової школи .

- Компетентнісне спрямування нових навчальних програм для початкової школи.

- Формування ключових і предметних компетентностей учнів початкових класів.

- Виявлення, навчання і розвиток здібностей обдарованих дітей.

- Впровадження здоров’я збережних технологій на уроках та в позакласній роботі .

Творчі звіти вчителів, які атестувалися в цьому навчальному році (Черненко Б.Б., Назар О.М., Фаріон Н.А.) були представлені  у вигляді презентації досвіду. Вчитель Фаріон Н.А. брала участь у ІІ міському конкурсі педагогічних працівників ЗНЗ «Парадигма освітніх інновацій» (2015р.). За результатами атестації їй присвоєно звання «Вчитель- методист».

Належна увага приділялася створенню сприятливого середовища для адаптації дітей до систематичного шкільного навчання. Класні кімнати обладнані відповідними шкільними меблями, які відповідають віковим особливостям першокласників, в кожному класі обладнані гардероби, в яких учні зберігають матеріали та інструменти для уроків трудового навчання і образотворчого мистецтва, спортивну форму, змінне взуття. Для дітей організовано належне гаряче харчування; облаштовано ігровий куточок (диван, стіл, килим) у 3-Акласі (вч. Величко В.О.),приміщення для організації рухливих ігор першокласників (малий спортивний зал). Всі учні забезпечені підручниками та зошитами, вчителі новими програмами і методичними посібниками.

З метою адаптації першокласників до навчання були проведені заходи для батьків: батьківські збори, консультації педагогів та психолога школи, позакласні виховні заходи, родинні свята, екскурсії, культпоходи, зустрічі, виставки робіт, тощо.

Вчителі перших-третіх класів  брали участь у заходах, організованих методичним центром з питань організації навчально-виховного процесу в початкових класах. Вчителі 2-их класів Фаріон Н.А.,Дзьоба О. та вчителька музики Чех З.Л. взяли участь у моніторингу підручників для учнів 2-их класів.

У навчально-виховному процесі вчителі початкових класів впроваджують сучасні цифрові та інтерактивні технології. Уроки з мультимедійною підтримкою використовуються для посилення навчального ефекту,як пояснювально-ілюстративний метод навчання. На таких уроках застосовують мультимедійні продукти: презентації, фрагменти навчально-пізнавальних мультфільмів,педагогічних програмних засобів у режимі демонстрації тощо.

Піклуючись про здоров’я і фізичну досконалість учнів початкових класів вчителі впроваджують здоров’я збережувальні технології, вводять в режим навчальних занять фізичні паузи, фізкуьтхвилинки, хвилинки відпочинку (руханки, дихальні вправи, офтальмологічні вправи, танцювальні рухи під музику. Вчитель Дзьоба О.В. розробила та надрукувала у посібнику для вчителя « Веселі хвилинки» динамічні паузи та фізкультхвилинки. ( О.Дзьоба – Тернопіль: Підручники і посібники, 2014).

З метою створення умов для індивідуальної самореалізації учнів, розвитку і саморозвитку їх особистісних якостей вчителі початкових класів здійснюють особистісно орієнтоване навчання та виховання. Така організація навчання реалізується у багатьох освітніх технологіях: технології проектів, розвивальному, проблемному, диференційованому, інтерактивному навчанні та ін.

В кабінетах початкових класів стаціонарно функціонують п’ять  телевізори з DVD - пристроями та технічними можливостями під’єднання до інтернету.

Вчителі початкових класів залучені до роботи в творчих групах і методичних секціях, що діяли при міському управлінні освіти, були учасниками семінарів, майстер-класів,тренінгів:

Фахове об’єднання учителів школи 1ступеня: науково-методична проблема  «Стимулювання зростання професійної компетентноcті педагогів через систему методичної роботи та активізацію творчого потенціалу вчителя» ( Величко В.О.)

  • Постійний семінар голів шкільних методоб’єднань учителів початкових класів «Методичне забезпечення ефективної роботи вчителя в умовах переходу до компетентнісно зорієнтованої освіти»  – Величко В.О., голова м/к вчителів початкових класів;
  • Школа професійного вдосконалення учителів, які працюють у 1-х класах «Особливості навчання першокласників»  – Заболотна О.А.;
  • Методичний практикум «Перший раз у другий клас» – Фаріон Н.А.;
  • Професійна майстерня вчителів 3-х класів «Формування компетентної особистості молодшого школяра»  – Черненко Б.Б.;
  • Авторська майстерня «Творча особистість педагога-майстра – запорука розвитку творчих здібностей молодших школярів»  – Мамчур В.С.;
  • Майстер-клас «Формування прийомів навчальної діяльності на уроках інформатики – Поливка Ю.В.

В рамках методичної декади були проведені відкриті уроки:

- з природознавства (3кл.,вч.Черненко Б.Б.)

- з навчання грамоти(1-Бкл.,Миськів Л.Л.)

- з української мови (2-Акл.,вч. Фаріон Н.А.)

- з читання (4-Бкл., вч.Назар О.М.)

- з математики (1-А кл., вч.Заболотна О.А.)

Вчителька Заболотна О.А. розробила цикл завдань для розвитку пізнавальної самостійності молодших школярів з української мови. Учні початкових класів брали участь в математичних конкурсах  – «Кенгуру» ,з  розв’язування логічних задач ,в конкурсі знавців української мови ім. Петра Яцика.

Створювались оптимальні психолого-педагогічні умови для самореалізації індивідуального розвитку особистості як учнів, так і вчителів кафедри. Система роботи в початкових класах була побудована так, що всі заходи готувалися спільно: учитель-батьки-діти. Адже саме така співпраця допомагає згуртувати дитячі колективи, а співпраця з батьками – невід’ємна частина навчально-виховного процесу.

У 2014- 2015н.р. робота вчителів початкових класів була спрямована на виявлення, навчання і розвиток здібностей обдарованих дітей. З цією метою проводились педагогічні читання, предметні олімпіади,конкурси та виставки творчих робіт учнів школи,спрямовані на виявлення та самореалізацію обдарованих дітей. Психологом школи була проведена діагностика учнів за параметрами моделі творчої обдарованості, розроблені рекомендації щодо виявлення, розвитку та підтримки обдарованих дітей. Було організовано та проведено психолого-педагогічний семінар на тему «Форми  та методи роботи з обдарованими дітьми».

Обдаровані діти:

2-А кл. – Гаджерига Аліна (математика, хоровий спів «Зоринка», Костів Вікторія (бальні танці), Шамрай Катерина ( спорт. досягнення – карате, заняття в театральному гуртку).

2-Б кл. – Осадчук Аліна, Блащак Петро (математика, конкурс «Кенгуру» - відмінний результат, Кобильник Катерина ( перші спроби поезії).

3-Акл. – Крохіна Таїсія ( вокал), Кузів Олег (вокал), Банах Ангеліна (організаторські здібності, бальні танці, міні-міс Тернополя ( топ-модель), Борух Соломія (малювання), Бобко Назар і Телятник Катерина ( бальні танці), Перець Дмитро, Сидорук Катерина, Відяшова Валерія, Мельничук Вікторія,Галькевич Анна, Пуківська Анастасія (математика ).

3-Б кл. – Волянський Едуард ( математика, переможець ІІ етапу Міжнародного конкурсу з розв’язування логічних задач, учасник ІІІ етапу ( м. Вінниця).

4- А кл. – Баришев Дмитро (вільна боротьба).

4-Б кл. -  Смик Андрій, Суконнік Микола ( математика), Воробець Ок  сана (вокал).

У цьому навчальному році учні початкових класів брали участь в акції «Напиши листа захиснику Вітчизни», «Від щирого серця – валентинки воїнам АТО», в благодійній акції «Великодній кошик», у шкільних благодійних ярмарках «Милосердя». Учні 2-Б класу (вч. Дзьоба О.В.) нагороджені грамотою волонтерського руху «Руслан» за підтримку військовослужбовців та підняття морального духу серед бійців в зоні АТО. Учні 4-Б класу проводили переписку і зустрічі із захисниками Вітчизни. У залі обласної філармонії  був проведений конкурс віршів на патріотичну тематику, а також виступали ансамбль «Дударики» та хор учнів початкових класів «Веселі дзвіночки». Учні 2-Бкласу (вч. Дзьоба О.В.) брали участь у міському фестивалі-конкурсі стрілецької, повстанської, козацької,патріотичної пісні, патріотичної поезії та прози «За Україну! За її волю!»( номінація «Патріотична поезія та проза» та нагороджені Подякою Управління освіти і науки Тернопільської міської ради за авторські поезії). Вчителі початкових класів співпрацюють з міською бібліотекою для дітей: на базі бібліотеки проводять виховні заходи, уроки позакласного читання, зустрічі з письменниками,з представниками видавництв. Для дітей були організовані культпоходи у театр актора і ляльки на перегляд вистав з правил безпеки дорожнього руху та інших, в ПК «Березіль» на перегляд музичної вистави «Якось на Великдень», в обласну філармонію. Учні початкової школи були активними учасниками виставки вишиванок «З бабусиної скрині».

Родинні свята:

  • Свято  Осені (3-А,3-Б класи, вч. Величко В.О., Черненко Б.Б)
  • Літературно-музична композиція «У вінок Кобзареві» (вч. Черненко Б.Б., 3-Б кл.)
  • Шевченківські читання у Домі книги (3-Акл.,вч.Величко В.О.)
  • Виставки творів Т.Г.Шевченка
  • Конкурси на кращого читця віршів Т.Г.Шевченка (біля пам’ятника Т.Г.Шевченку, 2-а,3-а кл., вч.Фаріон Н.А., Величко В.О.)
  • «Свято бабусь»(1-Бкл.,вч.Миськів Л.Л.)
  • «У мене найкраща у світі матуся» (3-Вкл., вч. Бідна О.М.)
  • «Я вдячний Богові за маму» (3-А, 7-А,11-А класи,вч. Величко В.О., Заверуха Н.Б., Потокій О.В.)
  • Концерт – вітання до Дня матері ( 3б кл.,вч.. Черненко Б.Б.)
  • «Шануй батька і неньку, буде тобі скрізь гладенько» ( 4-В кл., вч. Мамчур В.С.)
  • «Прощавай, Букварику» (1-ші кл., вч.Заболотна О.А., Миськів Л.Л.)
  • «Прощання з початковою школою» (4-ті кл. вч. Дідух Л.Ю.,Назар О.М., МамчурВ.С.)

Зустрічі:

-з автором  книги « Бабусина господа» К.Михаліциною (2-А кл.,вч. Фаріон Н.А.)

  • з письменником І. Андрусяком – автором книжок для дітей (1-ші класи)
  • з дитячою письменницею Мартою Чопик(4-В, 1-А, 1-Б класи, вч.МамчурВ.С., Заболотна О.А., Миськів Л.Л.)
  • з поетом-гумористом В.Насипаним (3-В,3-А кл., вч. Бідна О.М.,Величко В.О.)
  • з дитячим письменником М. Баліцьким (1-А, 1-Б кл., Заболотна О.А., Миськів Л.Л.)
  • з фахівцями медицини
  • з психологом

Вчитель Дідух Л.Ю. організувала з учнями 4-А класу соціально-психологічний клуб «Бджілка» (кер. Токарчук О.В.- голова б/к, соц. педагог).

Учні початкових класів брали активну участь у майстер-класах з розпису писанок, виготовлення оберегів для воїнів-учасників АТО (3-А, 3-Б кл., вч. Величко В.О., Черненко Б.Б.), з пластилінової аплікації, вишиванки (4-Акл., вч. Дідух Л.Ю.)

Культпоходи:

  • у театр Актора і ляльки на перегляд вистав з правил вуличного руху та вистав для дітей
  • у драматичний театр імені Т.Г. Шевченка на перегляд вистав для дітей
  • у ТНЕУ на перегляд новорічних та великодніх дійств
  • в Український дім на виставку дитячих робіт, на виставку «Т. Г. Шевченко у репродукціях його картин» (до дня народження поета)
  • в ПК «Березіль» на перегляд вистави для дітей
  • перегляд циркових вистав та виставки екзотичних тварин

Екскурсії:

  • на молокозавод «Молокія», в Тернопільський обласний еколого-натуралістичний центр (2-Бкл., вч.Дзьоба О.В.)
  • в музей «Літературне Тернопілля», «Таємничий Тернопіль» (4-Акл..вч. Дідух Л.Ю.)
  • в печеру Кришталеву с. Кривче ( 3-А, 3-В.4-В кл., вч.Величко В.О., Бідна О.М., Мамчур В.С.)
  • в краєзнавчий музей,в природу
  • «Духмяна скоринка» (на хлібозавод – 1-Б, 2-А, 3-А кл., вч. Черненко Б.Б., Дідух Л.Ю., Заболотна О.А.)
  • у школу народних ремесел (4-В кл., Мамчур В.С.)
  • «Тернопіль –Вишнівець –Збараж- Тернопіль» ( 3-Бкл.,вч.Черненко Б.Б.)
  • на кондитерську фабрику ТерА (1-А, 3-А кл., вч. Величко В.О., Заболотна О.А.
  • до пожежнорятувальної  частини, в етномузей, на виставку картин « Зі світу науки» ( 3а,3б кл.,вч. Величко В.О.,Черненко Б.Б.)

Серед учнів початкових класів організовано танцювальні колективи ( 1-А(вч.Заболотна О.А.), 3-Акл., (вч. Величко В.О.), 3-Бкл. (вч. Черненко Б.Б.). Учні 3-А, 3-Б класів брали участь у змаганнях з сучасного танцю на кубок України та на кубок Західного регіону;  хор «Веселі дзвіночки».

З учнями 1-их класів було проведено спортивне свято «Мама, тато і я – спортивна сім’я». Для учнів початкових класів було проведено день здоров’я «Спорт для всіх».

За минулий навчальний рік підвищився рівень успішності учнів початкових класів, про що свідчать результати контрольних та діагностичних робіт, Державної підсумкової атестації у 4 класах, перевірка навичок читання.

Підсумки роботи вчителів іноземних мов

Робота вчителів іноземних мов школи у 2014-2015 н. р. була спрямована на реалізацію вимог Конституції України, Указів Президента України, Законів України «Про Освіту», Державних національних програм, наказів Міністерства освіти і науки України, виконання регіональних, обласних, міських програм.

У 2014-2015 навчальному році вчителі іноземних мов працювали над науково-методичною проблемою «Розвиток пізна­вальної самостій­ності і творчих здібностей учнів під час вивчення іноземних мов» вивчала та впроваджувала передовий педагогічний досвід з цього питання.

Виходячи із проблеми школи,  за минулий навчальний рік було проведено 5 засідань МК., на такі теми:

  1. «Про основний зміст діяльності з навчання іноземної мови у 2014-2015 н.р.»
  2.  «Нестандартний урок як педагогічний пошук педагога»
  3.  «Формування успішної особистості засобами ІКТ»
  4. «Про підсумки роботи вчителів іноземних мов над реалізацією науково- методичної проблеми школи «Розвиток пізна­вальної самостій­ності і творчих здібностей учнів»
  5. «Підведення підсумків роботи МК вчителів іноземних мов у 2014-2015 н.р.»

На яких було розглянуто різні питання, а зокрема:

  1. Аналіз роботи вчителів іноземних мов за 2013-14 н.р.;
  2. Про проведення предметних олімпіад з іноземних мов ;
  3. Про роботу з обдарованими учнями;
  4. Про підготовку учнів до ЗНО;
  5. Про досвід вчителів, що атестуються, та  пропозиції щодо атестації даних вчителів атестаційною комісією I рівня;
  6. Про проведення  та специфікацію державної підсумкової атестації з іноземної мови.

Продовжувалась робота щодо поглиблення міжнародного співробітництва та вивчення кращого досвіду зарубіжних освітян. Учні 10-11-х класів під керівництвом  Погорілої О.І. та Гірняк Г.Я. взяли участь у польсько-українському проекті "Моє бачення Європи", що був реалізований разом з вчителями та учнями міста Закопани в рамках фінансових засобів міністерства народної освіти Польщі.  Із 520 зареєстрованих шкіл творча презентація школи була вибрана міжнародною комісією для участі у міжнародному проекті "Відкрита Польща", а також було запропоновано партнерство із CEASC(Central European Academy Studies and Certification) до 2020 р., в рамках якого учні 10-А класу Осмачко Н. та В'юшин М. взяли участь у конкурсі відеороликів на тему здорового харчування. Учні 8-а класу під керівництвом Солсун Т.В. взяли участь у транскордонній освітній кампанії для шкіл в рамках дня "Європейської співпраці 2015" між школами Польщі, України та Білорусії.

Міським управліннями освіти на базі школи за активної участі вчителів іноземних мов Погорілої О.І., Черновської Ж.І., Хміляр М.З., Славської О.Л. було проведено міський семінар-практикум “Застосування ІКТ та інтерактивних технологій на уроках англійської мови з метою підвищення мотивації та розвитку пізнавальної діяльності  учнів ” та засідання школи професійного вдосконалення за участі Погорілої О.І., Черновської Ж.І. на тему: "Активізація навчальної діяльності щодо вдосконалення лексичного та граматичного матеріалу на уроках англійської мови". Вчителі кафедри іноземних мов були  активними учасниками міських та обласних семінарів. Вчитель Мариніна О.І. була членом журі IV етапу Всеукраїнської предметної олімпіади з німецької мови у м. Ужгород.

Активізація методичної роботи дозволила забезпечити активне впровадження у навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій. З ініціативи Мариніної О.І., завуча з науково-методичної роботи та активної участі вчителів іноземних мов було проведено методичну декаду на тему  підсумків роботи педагогічного колективу над єдиною науково - методичною проблемою. Особливо результативною у цьому напрямку була творча діяльність таких вчителів як Заверуха Н.Б., Погоріла О.І., Ситар Я.Б., Славська О. Л., Солсун Т.В., Хміляр М.З., Черновська Ж.І. та Солтисяк О.Л..  Творча група  вчителів англійської мови Черновської Ж.І., Погорілої О.І., Заверухи Н.Б., Хміляр М.З., Ситар Я.Б. та Солтисяк О.Л. взяла участь у II -му міському конкурсі "Парадигма освітніх інновацій -2015" у напрямку профільне навчання. Вчителі Заверуха Н. Б. та Солсун Т. В. були атестовані на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії "спеціаліст вищої категорії" та раніше присвоєного педагогічного звання "старший вчитель", вчителі Хміляр М.З. та Славська О.Л. були атестовані на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії "спеціаліст вищої категорії" та  присвоєння педагогічного звання "старший вчитель", вчителям Ситар Я.Б. та Погорілій О.І. було  присвоєно кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії" та  Солтисяк О.Л. - "спеціаліст I категорії", Черновська Ж.І. була атестована на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії "спеціаліст вищої категорії" та  присвоєння педагогічного звання " вчитель-методист".

Успішно продовжувалась робота щодо апробації вчителями іноземних мов альтернативних навчальних комплексів “English world” видавництва Macmillan  для учнів молодших класів, “ Prime Time” видавництва Express Publishing для учнів середніх класів та "Gateway" видавництва Macmillan для учнів старших класів.

Вжиті педагогічним колективом заходи  щодо покращення  роботи з обдарованими  учнями дозволили значно підвищити якість та результативність навчальної діяльності учнів. В 2014-2015 н.р. 7 учнів стали переможцями та призерами ІІ етапу Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад з німецької мови: Мандзин М.(8-А) –II місце, Захарків М.(8-А) –II місце, - вч. Мариніна О.І., Головенко А.(9-А) – II місце та Козицька Л.(10-Б) –III місце –вч. Дурай О.Д.,Матвійків В.(11-Б) - I місце та диплом II ступеня на III етапу Всеукраїнських  учнівських предметних олімпіад - вч. Качор О.В., з англійської мови: Ткачук О.(11-А) – III місце – вч. Заверуха Н.Б. та Козицька Л.(10-Б)- III місце – вч. Романів Н.М.. Решетуха Д. (9-В) -вчитель Солсун Т.В. стала  переможцем американської програми  обміну майбутніх лідерів  «FLEX».  Корець В.(11-Б)- вчитель Гірняк Г.Я. склала міжнародний іспит на знання англійської мови IELTS та підтвердила рівень володіння мовою  B2. Учні 7-Б класу Лупійчук С. та Смірнова А.- вчитель Мариніна О.І. успішно склали міжнародний іспит на знання німецької мови при Гете-Інституті та підтвердили рівень А1, Матвійків В.(11-Б) - вчитель Качор О.В. підтвердила рівень володіння німецькою мовою B2. Понад 200 учнів  школи взяли участь у всеукраїнському конкурсі з англійської мови "Грінвіч" .

На базі школи за активної участі вчителів англійської мови було організовано та успішно проведено літній мовний табір для учнів школи та міста. Учні мали мовну практику та вдосконалювали знання англійської в ігровій та творчій атмосфері.

Про підсумки виховної роботи

Вся виховна діяльність в 2014 – 2015 н. р. була спрямована на створення виховного простору як інтегрованого чинника впливу на соціальне становлення і розвиток учнівської молоді.

Виконувались основні засади Концепції національної системи виховання дітей та молоді у національній системі освіти, положення програми Міністерства освіти та науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 кл. загальноосвітніх навчальних  закладів  України»,  концепція громадянського виховання, національна  Програма патріотичного виховання, розвитку духовності.

Значна увага приділялась  національно-патріотичному вихованні школярів. Цікаво проходили дні українського козацтва у школі, а саме:

  • конкурс малюнків та конкурс читців віршів на патріотичну тематику;
  • день української вишиванки;
  • святковий концерт «Козацькому роду нема переводу»;
  • учні 7-х класів брали участь у «Козацьких забавах-2014», де вибороли 1-ге та 2-ге місце за перетягування линви та змагання отаманів;
  • патріотичний проект «Буквар для депутатів».

Було проведено заходи щодо вшанування пам’яті жертв Голодомору, День пам’яті борців Небесної Сотні, флешмоб «Наречемось України вірними синами», шкільний конкурс читців «Нескорена муза Шевченка», виставка творів Т.Г. Шевченка, флешмоб «Молитва за Україну».

Належна увага приділялася духовному вихованні учнів. Вже доброю традицією в нашій школі стало розпочинати навчальний рік у Катедральному Соборі і завершувати його у духовному центрі Зарваниця. Для учнів та вчителів школи в актовій залі братами-семінаристами проводились:

  • театральне дійство «Маланка»;
  • Хресна дорога.

Класні приміщення були освячені Йорданською водою.

На достатньому рівні здійснювалось художньо-естетичне виховання. Був проведений міський огляд-конкурс художньої самодіяльності. Учні нашої школи продемонстрували високу  майстерність у шести номінаціях конкурсу.   Грамотою управління освіти Тернопільської міської ради був нагороджений зразковий ансамбль сопілкарів «Дударики», у номінації «Хореографічні ансамблі» вибороли ІІ місце - ансамбль «Імперія -денс», ІІІ місце - вокальний ансамбль «Чарівна квітка».

Грамотою управління освіти Тернопільської міської ради нагороджена театральна студія «Третій дзвінок» за зайняте І1місце у міському конкурсі «Не згасне зоря України».

Вдалою була презентація класів «Мій клас - найкращий».

Учнями школи  були проведені благодійні акції:

  • «Поділись теплом»;
  • «Подарунок бійцю АТО на Миколая»;
  • «Різдвяні смаколики для бійців АТО»;
  • «Янголи поруч»;
  • «Великодній кошик».

Слід відзначити посилену роботу щодо допомоги бійцям АТО. Крім благодійних акцій  було придбано 2 каски, 30 бушлатів, а також передана матеріальна допомога на придбання тепловізора.

Позакласна діяльність дає змогу дітям виступати в нових амплуа, займати ролі, які відрізняються від ролі учня, тобто це особлива сфера, де школярі можуть задовільнити особистісні потреби в самоперевірці,  само оцінюванні власного «Я».

Проведений аналіз зайнятості наших школярів (72%) показав,що вони займаються у спортивних секціях, у танцювальних клубах, гуртках художньо-естетичного спрямування,в технічних гуртках, радіоелектронікою, тощо… У нашій школі протягом 2014-2015 н.р. працювали такі гуртки: спортивний (футбол,волейбол), гурток вокального співу, драматичний, хореографічний, зразковий ансамбль «Дударики», гурток військово-патріотичного виховання, хор. Кількість учнів, які відвідували шкільні гуртки – 219 (27%). Системність у гуртковій роботі спостерігається в таких класах: 3-А кл. - 82%, 4-В кл. - 52%, 7-Акл. - 73%.

Отже, значну увагу потрібно приділяти індивідуальній виховній  роботі з учнями, створенню умов для формування життєвих компетентностей особистості. Необхідно посилити роботу щодо активізації моральної та громадянської позиції школярів.                                                                                                  

 Правоосвітня та правовиховна робота. Попередження правопорушень

Правоосвітня та правовиховна робота  в школі спрямована на виконання завдань з підвищення правової освіти учнів та батьків, профілактики негативних проявів, насильства, злочинності, безпритульності, бездоглядності серед учнів, проводяться заходи, спрямовані на профілактику правопорушень. У школі розроблені заходи на виконання Комплексної програми профілактики правопорушень на 2011-2015р.р.

Класні керівники підтримують зв’язок із родинами, в яких діти схильні до правопорушень. З метою запобігання правопорушень  протягом року в школі проводились батьківські збори, на яких розглядалося питання правового виховання учнів а також засідання  Ради профілактики правопорушень за участю батьків.

Батьківські збори:

  • «Правове виховання учнів» - 6-В кл.
  • «Права, обов’язки батьків та дітей» - 7-А кл.
  • «Відповідальність у дитячому віці» - 5-Акл.
  • «Шляхи попередження правопорушень у підлітковому віці» - 7-Бкл.

З метою попередження негативних проявів у поведінці учнів у школу на засідання Ради профілактики були запрошені батьки учнів з 7-Б класу, 8-А класу. На даний час у школі на обліку немає жодної дитини.

Протягом 2014-2015 н.р. в школі проведено тиждень права:

  • вікторина «Що? Де? Коли?» (9-10 кл.)
  • виховні години на тему: «Конвенція про права дитини» ( 1-4 кл.)
  • «Мої права» (5-8 кл.)
  • «Я і закон» (9-11кл.)
  • У бібліотеці була організована виставка правової освіти

Класні керівники здійснюють контроль за відвідуванням учнів школи, аналізують і повідомляють про це батьків. Стан дисципліни та відвідування занять учнями – задовільний. Проте, деякі учні школи запізнювалися на уроки. Але не всі класні керівники приділяли цьому достатню увагу.

Робота із соціально незахищеною категорією дітей

Відповідно до листа Адміністрації Президента України з прав дитини від 21.11.2012р. № 3207211274 про заходи, спрямовані на захист дітей соціально незахищених категорій у школі протягом 2014– 2015 н.р. було:

Створено банк даних соціально-незахищених дітей , а саме:

Діти – сироти - 1;

Діти, які залишились без піклування батьків – 2;

Напівсироти-15;

Діти з багатодітних сімей - 61(43сімей);

Діти – інваліди - 10;

Діти з сімей інвалідів - 6;

Діти,які потерпілі внаслідок аварії на ЧАЕС – 8.

  • Створено необхідні умови для організації харчування дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківських прав, а також дітей з малозабезпечених сімей;
  • Проведено обстеження житлово-побутових умов соціально незахищених дітей;
  • Звільнено дітей-сиріт та дітей, які залишилися без батьківського піклування, від оплати за харчування;
  • 35 дітей пільгових категорій відвідали новорічні заходи, які проводилися 18 грудня 2014 року та 14 січня 2015року.  Це були діти-сироти, діти позбавлені батьківських прав, діти з малозабезпечених сімей,  діти потерпілі від наслідків  аварії на ЧАЕС. Деcять дітей-інвалідів відвідали заходи присвячені Великодню.

 Організація харчування учнів

Організація харчування учнів школи здійснюється на підставі законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про соціальний статус і соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок катастрофи на ЧАЕС», «Про дитяче харчування», а також рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 01.07.2011р.

Протягом 2014-2015 н.р. в школі всіма видами харчування охоплено 83% учнів. Кількість учнів, охопленим гарячим харчуванням, - 56%. Учні 1-4 кл охоплені гарячим харчуванням на 72%, значно менше учні 5-9кл –49% і 10-11кл – 35%.

Безкоштовним харчуванням 100% забезпечуються діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування (3 учнів: Голечик В. – 7А, Демидась А. – 8А, Яровенко О. – 8-Б). Безкоштовно харчувався  учень з малозабезпеченої сімї  протягом  трьох місяців Дуркач К. – 4-А кл.

За кошти підприємця харчувалися учні-переселенці зі сходу України а також учні, батьки яких знаходились в зоні АТО.

У відповідності до заключених договорів, постачання продовольчих товарів здійснюється різними постачальниками. Асортимент продуктів відповідає розподілу продуктового набору за основними групами та видами продуктів.

Слід зазначити, що діти споживають менше від затверджених норм такі продукти: молоко, кисломолочні продукти, фрукти, рибу, м'ясо, в той же час у завищеній кількості – крупи, макаронні та хлібобулочні вироби.

Харчування учнів організовується на підставі, затвердженого міською СЕС, двотижневого меню. Випадків недотримання технології приготування страв не зафіксовано. Терміни зберігання харчових продуктів та продовольчої сировини дотримується. Через буфет проводиться реалізація лише дозволених продуктів. Організація гарячого харчування учнів 1-4-их класів здійснюється відповідно до часу, зазначеного в графіку видачі їжі. Ведеться чіткий облік дітей, що харчуються. Контроль за якістю харчування учнів здійснює громадська комісія. Персонал харчоблоку забезпечений достатньою кількістю спецодягу, своєчасно проходить медичний огляд. Загалом стан організації харчування школи можна визнати задовільним. 

Стан здоров’я учнів школи

          Навчальний рік

Загальна кількість учнів

Пройшли медичне обстеження

Віднесено за станом здоров’я

основної групи

підготовчої групи

спеціальної групи

звільнено

2014-2015 н.р.

816

812

730

18

55

9

2013-2014 н.р.

846

826

758

12

45

11

2012-2013 н.р.

838

799

739

14

37

9

 

Відсоток учнів віднесених до підготовчої і спеціальної медичних груп та звільнених від занять фізичною культурою за типами захворювань від загальної кількості учнів у школі:

У навчальному році

Захворювання дихальних шляхів

Захворювання органів травлення

Захворювання серцево-судинної системи

Захворювання опорно-рухового апарату

Захворювання очей

2014-2015 н.р.

18

124

77

148

150

2013-2014 н.р.

18

153

93

190

164

2012-2013 н.р.

24

148

68

165

180

 

Стан дитячого травматизму за 2014-2015 н.р.

За навчальний рік налічується 7 випадків травмування учнів у школі, переважно це діти 5-7 класів, а саме:

1. Несторяк Олександр (5-Б клас).

2. Колопенюк Олександр (5-Б клас).

3. Форосюк Андрій (3-Б клас).

4. Костельнюк Катерина (6-В клас).

5. Юріїв Ярослав (5-А клас).

6. Шергей Олександр (7-Б клас).

7. Пастернак Степан (6-В клас).

Серед учнів 8-11 класів нещасних випадків не зафіксовано.

Порівняно з минулим навчальним роком зменшилась кількість спортивних травм (Колопенюк Олександр, 5-Б клас, вчитель Олексієнко О.Б. та Костельнюк Катерина, 6-В клас).

Двоє дітей травмувалися на сходових клітках:

1. Форосюк Андрій (3-Б клас).

2. Пастернак Степан (6-В клас).

Також учень 5-Б класу Несторяк Олександр та учень 7-Б класу Шергей Олександр отримали травми внаслідок бійки.

За даний рік складено 6 актів про нещасні випадки згідно форми Н-Н. Крім того, налічується 78 вуличних і побутових травм різної степені важкості. Участь учнів в ДТП за звітний період не зафіксовано.

Про використання бюджетних коштів та залучення позабюджетних коштів

За період з червня 2014 року по травень 2015 року надійшло коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами в сумі 11900,38 грн. Залишок коштів на 01.06.2014 р. становив 2517,04 грн.

Кошти витрачені на:

  • 2131,41 грн.      - класні журнали
  • 3300 грн.          - матеріали для ремонту в літній період
  • 2540 грн.          - плита ДСП та фурнітура для неї, каб. 212 (гардеробна)
  • 1617 грн.          - хімічні реактиви
  • 676 грн.            - заправка картриджів
  • 352,56 грн.        - послуги зв’язку
  • 431,99 грн.        - миючі засоби
  • 552 грн.            - інше

Всього – 11600,96 грн.

Залишок коштів на 01.06.2015 р. становить 2816,46 грн.

За період з червня 2014 року по травень 2015 року надійшло коштів, отриманих на виконання окремих доручень в сумі 14065 грн. Залишок коштів на 01.06.2014 р. становив 3402,60 грн.

         Кошти витрачені на:

  • 2449,62 грн.      - сітка огорожна
  • 1200,00 грн.      - біохлор
  • 497,00 грн.        - заправка фільтр. установки в столовій
  • 2325,75 грн.      - канцтовари
  • 4428,75 грн.      - матеріали для ремонту в літній період
  • 1435,44 грн.      - відрядження (Мариніна О.І.)
  • 3634,08 грн.      - світильники для каб. 212

Всього: 15970,64 грн.

Залишок коштів на 01.06.2015 р. становить 1496,96 грн.

Крім того силами батьківських комітетів передано на баланс школи два телевізори (7-А клас, 11-А клас) на суму 5200 грн, магнітофон б/в (3-Б клас) на суму 200 грн, комп’ютер б/в (4-А клас) на суму 500 грн та встановлена меблева стінка в каб. 313 (6-Б клас) вартістю одинадцять тисяч гривень.

Фірмою «Samsung» передано школі безкоштовно інтерактивний мультимедійний клас, що складається з 30 планшетів, 30 безпровідних клавіатур, мультимедійної сенсорної панелі і багатофункціонального пристрою, що виконує функції принтера, сканера і ксерокса та програмного забезпечення загальною вартістю 227,901,52. Цей подарунок став можливим завдяки тому, що учні 8-В класу стали одними з шістьох переможців всеукраїнського конкурсу в рамках проекту „Samsung назустріч знанням”.

Фінансовий звіт ради школи за 2014-2015 н.р.

  1. Виготовлення та встановлення дверей на ІІІ поверсі:
  • 3960 грн.          - туалет
  • 5130 грн. - кабінет № 303
  • 5130 грн. - кабінет № 304
  • 5130 грн. - кабінет № 305
  • 5130 грн.          - кабінет № 308
  • 3960 грн. - кабінет № 310
  • 5130 грн.          - кабінет № 315

Всього: 33570 грн.

  1. Організація світкування Дня Святого Валентина: 265 грн.
  2. Турнір біологів (відрядження учениці Мостової Л.) – 300 грн.
  3. Придбання апаратури в актовий зал – 130 грн.
  4. На тканину для АТО – 400 грн.
  5. Заправка картриджів – 170 грн.
  6. Стенди в хімічному кабінеті № 315 – 3306 грн.
  7. Друкування та ламінування матеріалів для конкурсу «Технопарк» - 400 грн.
  8. Заміна ламп, вимикачів, розеток в учительській – 2100 грн.
  9.  Ремонт сходових кліток – 3101 грн.
  10.  Ремонт туалету для дівчат на ІІІ поверсі – 3426 грн.
  11.  Ремонт спортзалу та спортмайданчика – 500 грн.
  12.  Канцтовари та друк для семінару вчителів англійської мови – 156 грн.
  13.  Батерейки для гучномовця (День ЦЗ) – 60 грн.
  14.  Огляд художньої самодіяльності – 370 грн.
  15.  Організація міського свята «Вишиванка 2015» - 400 грн.
  16.  Стенди в кабінеті основ здоров’я – 1400 грн.
  17.  Придбання горщиків для квітів – 250 грн.
  18.  Ремонт стовпців огорожі спортивного майданчика – 2696 грн.
  19.  Асфальтування подвір’я (внутрішній двір) – 1830 грн.
  20.  Ламінування та друк – 35 грн.
  21.  Ремонт в «Смарткласі» - 5100 грн.
  22.  Господарські потреби:
  • 110грн.             - кут, пінопласт
  • 200 грн.            - засіб проти цвілі в актовому залі
  • 100, 50 грн.       - кріплення, гофри
  • 1460, 55 грн.     - господарські товари
  • 600 грн.            - ізо-гіпс, водо емульсія
  1.  Виготовлення та встановлення меморіальної дошки Олександру Орляку – 3500 грн.

Всього: 62436,60 грн.

Волонтерство

Волонтерство і благодійність набрали цього року в Україні небачених досі масштабів. Наша школа теж не залишилась осторонь цього потоку громадської активності та долучилась до допомоги бійцям та переселенцям.

Протягом місяця вересня 2014 року бійцям АТО було передано:

  • продукти харчування на суму 201 грн;
  • засоби гігієни - 440 грн;
  • 10 м тканини для пошиття військової форми;
  • на лікування Мерзикіну Дмитру - 1000 грн;
  • матеріальна допомога в координаційний центр ТЗОШ №4 - 2200 грн.
  • Протягом жовтня:
  • засоби гігієни - 282 грн;
  • дві каски - на суму 6290 грн (батальйон "Шахтарськ"), (одна каска - учениця 6-Б класу Клепач Вероніка);
  • придбано необхідні речі для бійців Романа та Володимира (батальйон "Шахтарськ") на суму 4123 грн.

Протягом листопада придбано 30 бушлатів на суму 9000 грн і передно через "Самооборону Майдану" бійцям батальйону "Збруч".

Протягом грудня, гроші в сумі 700 грн - передано Логістичному центру по допомозі Українській армії.

У січні вчителі школи закупили продуктів на суму 3320 грн (різдвяні гостинці) і передали через "Самооборону Майдану" бійцям АТО.

У лютому кошти в сумі 3960 грн передано координаційному центру ТЗОШ №4. Також, в рамках проведення Дня святого Валентина, учнівське самоврядування ініціювало збір коштів на потреби бійців АТО. Для цього був проведений благодійний ярмарок та організована військова пошта «With love from Ukraine». Усього зібрали 2272 гривні. Кошти було передано безпосередньо матері бійця батальйону «Збруч», який отримав опіки під час вибуху в Червоному Чабані на Херсонщині.

У березні передано продукти "Великодній кошик" для гірськопіхотної бригади №128 (боєць Доберчак Денис Богданович).

У квітні було проведено Великодній благодійний ярмарок. За виручені кошти та пожертви виготовлено меморіальну дошку Олександру Орляку, випускнику школи, який героїчно загинув у зоні АТО, в боях під Дебальцевим. 28 травня, на фасаді школи, відбулося урочисте відкриття меморіальної дошки.

За високу національно-свідому громадську позицію та вагомий внесок у волонтерському русі колектив школи нагороджено подяками від Тернопільського обласного військового комісаріату та від командування військової частини польової пошти ВО122.

Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян. Реагування адміністрації школи на зауваження та пропозиції ради школи, батьківського комітету та педагогічної ради

Будь-хто із батьків, вчителів та учнів на протязі кожного навчального дня міг у будь-який час безперешкодно звернутись особисто до директора школи із тієї чи іншої проблеми.

Всі звернення уважно вивчаються і на кожне було відповідне реагування. При вирішенні тих чи інших проблемних питань в першу чергу враховувались інтереси учнів та школи.

         Найбільш типовими були наступні заяви та звернення:

З боку учнів:

  • на неправильну поведінку окремих однокласників;
  • пропозиції щодо організації учнівського дозвілля та проведення культурно-масових заходів;
  • прохання дати дозвіл на проходження повторної річної атестації з окремих предметів.

З боку вчителів:

  • прохання вжити заходів по відношенню до окремих учнів та їх батьків (пропуски і дисципліна; навчання нижче можливостей);
  • внести зміни у розклад уроків;
  • дозволи на проведення екскурсійної поїздки з учнями;
  • графік відпусток.

З боку батьків:

  • розміщення класу;
  • ремонт класних меблів;
  • підготовка класу до нового навчального року.

Пропозиції щодо пріоритетних напрямків роботи школи на 2015-2016 навчальний рік

  1. Адміністрації школи, класним керівникам та батьківським комітетам вжити подальших заходів щодо активізації роботи із обдарованими учнями.
  2. З 01.09.2015 року розпочати роботу педагогічного колективу над новою науково-методичною проблемою «Формування життєвих компетентностей особистості учня на основі розвитку творчих здібностей на уроках та в позаурочній діяльності шляхом впровадження інноваційних навчально-виховних технологій».
  3. Продовжити роботу по впровадженню особистіcно-орієнтованої моделі навчання як одного із найважливіших пріоритетних напрямків удосконалення навчально-виховного процесу.
  4. Завершити обладнання «Смарт-класу» на базі кабінету №212 та у повній мірі використовувати його можливості для покращення навчальної діяльності у 9-11 класах.
  5. Продовжити міжнародну співпрацю у рамках проектів:
  • «Разом до демократії» у партнерстві із Central European Academy Studies and Certification»;
  • «Відкрита Польща» у транскордонній освітній кампанії для шкіл в рамках програми
  •  «Європейської співпраці 2015» між школами Польщі, України та Білорусі;
  • Американська програма обміну майбутніх лідерів «FLEX»;
  • «Samsung назустріч знанням».
  1. З метою підвищення ефективності роботи сайту школи передбачити створення презентацій усіх класів та вчителів, а також введення нових розділів: «Hello, America», «Наше дозвілля», «Учнівська рада школи інформує» та інші.
  2. З метою зміцнення матеріально-технічної бази школи передбачити:
  • придбання комп’ютерної техніки;
  • виготовлення проектно-кошторисної документації на добудову двох класних приміщень;
  • провести частковий ремонт даху школи;
  • якісний ремонт класних шкільних приміщень;
  • замінити огорожу на спортивному майданчику та у дворі школи;
  • якісно відремонтувати спортивний та гімнастичний зал школи.
Робочий план (1-11 класи) на 2015-2016 навчальний рік

 

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід
Поділіться з друзями