Кібербулінг та безпека у мережі Інтернет

15.02.2021   Administrator   Категорія: Заходи

 

У 9-х класах відбувся просвітницький урок «Кібербулінг та безпека в мережі Інтернет». Заняття проведено з метою підвищення рівня соціальної компетентності підлітків в ситуаціях кібербулінгу, розвитку відповідальності за власні вчинки, мотивування до самопізнання, саморозвитку й доброзичливого ставлення до людей. 

На уроках учні отримали інформацію про види кібербулінгу. Кібербулінг може відбуватися через SMS, додатки, соціальні мережі, форуми, ігри та інші джерела. До найпоширеніших видів кібербулінгу належать: 

Флеймінг або суперечки – обмін короткими гнівними і запальними репліками між двома чи більше учасниками/-цями, за допомогою гаджетів та комунікаційних технологій. Частіше за все розгортається в «публічних» місцях інтернету: на чатах, форумах, у дискусійних групах. 

Обмовлення або зведення наклепів – розповсюдження принизливої неправдивої інформації з використанням комп’ютерних технологій. Це можуть бути текстові повідомлення, коментарі, фото або відео, які зводять наклеп на дитину. Використання особистої інформації - «зламування» поштових скриньок, серверів, сторінок у соціальних мережах, з метою отримання особистої інформації та переслідування особи. 

Анонімні погрози – кібербулери анонімно надсилають смс-повідомлення або листи, які містять погрози, на месенджери або електронну пошту своєї жертви. Ці погрози мають образливий характер, іноді з вульгарними висловами і ненормативною лексикою. 

Кіберпереслідування – відбуваються за допомогою мобільного зв’язку або електронної пошти. Кібербулери можуть довгий час переслідувати свою жертву, завдаючи образ принизливого характеру або шантажуючи будь-якими таємними фактами. 

Тролінг – розміщення в інтернеті (на форумах, у блогах тощо) провокаційних повідомлень, з метою викликати флейм, тобто конфлікти між учасниками/цями, взаємні образи. 

Хепіслепінг – назва походить від випадків у англійському метро, де підлітки били перехожих, тоді як інші записували це на камеру мобільного телефону. Тепер ця назва закріпилася за будь-якими відеороликами із записами реальних сцен насильства. Ці ролики розміщують в інтернеті, де їх можуть переглядати тисячі людей, без згоди жертви. 

Секстинг – інтимна переписка та пересилка еротичних фото. 

Грумінг – входження в довіру до дитини, з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження з сексуальним підтекстом. 

Кардинг – вид шахрайства, при якому проводиться операція з використанням банківської картки та її реквізитів. 

Під час уроку учні переглянули та обговорили відеоролик про кібергрумінг. Перед старшокласниками стояло завдання запропонувати власні способи подолання кібербулінгу. Отже, дев’ятикласники створили такі поради для попередження кібербулінгу: 

  1. Обирати оточення, спілкувалися зі знайомими та приємними людьми. 
  2. Поважати погляди інших користувачів, дотримуватись етики спілкування. 
  3. Слідкувати за власною позитивною он-лайн репутацією. 
  4. Не ділитися приватною інформацією в Інтернеті. 
  5. Не виставляти провокаційних фотографій та відео в соцмережах. 
  6. Бути відповідальними за свою поведінку в он-лайн просторі. 
  7. Не провокувати і не вступати у конфлікти. 
  8. Не відповідати на невиховані і грубі коментарі. 
  9. Блокувати користувачів, що ображають. 
  10. Звертатися за допомогою до дорослих та повідомляти про ситуації, які тривожать.

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід
Поділіться з друзями