59 Ігор і ідей - для різних каналів сприйняття від Світлани Ройз

26.03.2020   Administrator   Категорія: Психологічна служба

На одному з курсів по нейробіології вивчала: "чим більше ігровий період у тварин - тим більше розвинений їх інтелект ..". є таємниця - чим більше грають наші людські діти, тим більшою буде їх навчальна мотивація в школі.
Гра - це завжди - і розвиток, і терапія, і адаптація.
Сучасне покоління дітей не отримує тієї кількості стимулів в різних каналах сприйняття, яке було б важливо. У них перестимульований візуальний канал, решта - часто дефіцитарні. І різноманітні ігри - це сенсорна інтеграція (Сенсорна депривація - недостатнє стимулювання сенсорних каналів).

Промислові ігри:
Ігри-дії з кубиками (ігри з кубиками - добре грати перед сном і швидкий спосіб підтягнути або не забути усний рахунок)

Візуальний канал:
* Роздруківки розмальовок та книжки-розмальовки
* Малювати мандали
* Малювання одночасно на одному аркуші
* Малювання зубною щіткою
* Малювання долонями (ставити відбитки пальців і домальовувати деталі)
* Малювання з закритими очима
* Викладання малюнків нитками
* Робити ангелів з макаронів
* Робити іграшки з втулок від туалетного паперу
* Дітям різного віку подобається «аплікація» - спочатку на дрібні шматочки руками рветься кольоровий папір, або листки з журналів, потім, з уривків робиться колаж.
* Кожен день тижня назвати «своїм кольором» - наприклад, понеділок - червоний, вівторок - помаранчевий, середа- жовтий і т.д. за кольорами веселки. Кожен день надягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору, спробувати знайти продукти такого кольору, або - час від часу промовляти - наприклад, «червоний» - і потрібно швидко доторкнутися до предмета цього кольору.

Вербальний канал
* Вчити кожен день одне нове слово на іноземній мові
(З цього ж слова, написаного багато разів - можна зробити малюнок)
* З букв одного слова - складати інші слова (наприклад з букв слова трансформатор - можна вигадати - торт, трон, березень, рот, форма, фарт і ін)
* Гра "телеграма" - на кожну букву загаданого слова вигадати слово, так щоб вийшло речення (наприклад, СЛОН - суворий столяр співає сопрано)
* Співати
* Говорити скоромовки
* Ми з донькою граємо в «вгадай предмет» (частина тіла, транспорт ....) задаючи питання, на які можна відповісти тільки «так» або «ні»

Тактильний
* Ігри з кінетичним піском (у нас є "розкопки динозаврів - промислова гра з формочками - динозаврів, раніше дочка грала в пасочки, зараз - я ховаю в пісок" скарби ", дитя відкопує)
* Підноси з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років це подобається)
* Ігри з водою - наприклад, запускати кораблики по воді, переміщати їх диханням
* Домашні басейни з кульками
* Впізнавати предмети на дотик (цю гру люблять і дорослі, і діти. Можна пропонувати розрізняти продукти на смак, спеції і продукти - по аромату)

Аудіальний
* Слухати тишу (моя улюблена гра)
* Закрити очі і розрізнити якомога більше звуків
* Написати букву р - в рядок від зовсім маленькою до величезної. А в іншому рядку від величезної до маленької. Просити дитину, щоб вимовляла звук - підвищуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше голос)
* З закритими очима вгадувати, з якого предмету вдарили (ложкою, олівцем ...)

Просторове сприйняття, концентрація, 3D (такі ігри стимулюють і розвиток частин мозку, пов'язаних з математичними здібностями, критичним мисленням)
* Змійка (доньці подарували гру з мого дитинства - дуже їй подобається, я знайшла в інтернеті схеми нових фігур)
* Магнітний конструктор
* Мозаїка, яку потім можна прасувати праскою і виходять підставки під чашки
* Орігамі
* Джанга
* Мікадо (можна замість промислових «паличок» використовувати олівці, ложки ...)
* Шашки, шахи, доміно
* Пазли
* Можна вчити дітей пришивати ґудзики, вишивати, в'язати, плести макраме
* Запускаємо дзиги, спостерігаємо за їх кружлянням
* Домашній квест, пошуки скарбів
* Переміщатися по кімнаті з закритими очима, орієнтуючись тільки на команди партнера по грі (можна говорити - вправо, вліво, прямо ... а можна мовчки - торкаючись до правого, лівого плеча, спини)

"Оральний праксис" і "ігри з диханням"
* мильні бульбашки
* Аеробол - дуємо на обгортки з-під цукерок (або передаючи один одному, або, "задуваючи" голи)
* Задуваємо свічки
* Намагаємося підтримувати в повітрі легкий предмет, наприклад, перо
* Разом співати
* Через широкі коктейльні трубочки дути на кульку з паперу - потрапляти нею в «ціль»

"Соціальні гри"
* Рольові ігри з ляльками та іграшками, домашній театр
* Тіньовий театр
* Можна разом займатися кулінарією, грати в ресторан (це здорово допомагає, коли потрібно швидко приготувати обід, посадити дитину за малюванням меню ...
* Варити разом шоколад
* Робити міні-спектаклі, записувати їх на камеру телефону
* Робити будиночок з подушок і пледів - ходити в гості
* «Зустріти» дітей з друзями - в zoom, чаті Вайбера та ін
* Оркестр (інструменти - все, що видає звук в будинку)

Рух:
* Твістер
* Пальчиковий твістер
* Стрибки на кулі, фітболі (Замість батута - стрибки на подушці:-)
* Хованки
* Битва подушками
* Битва кульками
* Коли ми обмежені в русі - дочка особливо любить настільний футбол.
* Ми часто з донькою танцюємо «різний настрій». (Якщо зовсім мало місця, можна ниткою викласти кордони «танцполу» і ввести додаткове правило - за них не виходити)

Важливо пам'ятати, що діти до 6 років прагнуть грати в «егоцентричні» ігри - за своїми правилами. Але коли ми їм пропонуємо гру зі встановленими правилами - це готує їх до «дорослого життя» згідно певним нормам (це профілактика «соціальної депривації»).

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід
Поділіться з друзями